dinsdag 2 november 2010

How to: snelle en makkelijke lipscrub maken

Soms heb je van die momenten dat je voor de spiegel staat en je opeens ziet dat je allemaal velletjes op je lippen hebt. Niet erg charmant. Je kunt natuurlijk een lipscrub kopen, maar het is veel goedkoper en hartstikke makkelijk om je eigen lipscrub te maken. Wil je weten hoe? Lees dan verder!

Je kunt op verschillende manieren je eigen lipscrub maken. Meestal is het hoofdingrediënt suiker, maar je kunt goed variëren met het ingrediënt waar je de suiker mee mengt. Je kunt olijfolie gebruiken maar je kunt ook vaseline gebruiken en dat laatste ga jullie ik nu laten zien.


Je hebt maar twee ingrediënten nodig voor de lipscrub die ik jullie vandaag ga laten zien: vaseline en suiker. Volgens mij heeft iedereen deze twee dingen altijd wel in huis. Ik heb nu altijd een klein potje met suiker in mijn kamer staan en een pot vaseline zodat ik even snel mijn lippen kan scrubben als dat nodig is.

Deze lipscrub heel makkelijk om te maken en ook heel makkelijk in gebruik. Eerst pak je iets meer vaseline dan je normaal op je lippen zou doen op je vinger. Dan dip je je vinger in de suiker en zorg je dat alle vaseline op je vinger bedekt is met suiker. Eigenlijk is dit het! Nu kun je je lippen gaan scrubben door met je vinger met ronddraaiende bewegingen over je lippen te gaan.


Als je klaar bent met scrubben, haal je de suiker van je lippen af en blijft er een fijn laagje vaseline achter op je lippen. Je velletjes zijn verdwenen waardoor je lippen er een stuk verzorgder uitzien. Na afloop kun je je fijnste lippenbalsem aanbrengen en je bent ready to go!

Scrubben jullie je lippen ook wel eens? Zo ja, hoe doen jullie dat dan?