woensdag 28 juli 2010

Mijn verzorgingsroutine #1

Dit is het eerst artikel uit een serie artikelen met reviews over mijn verzorgingsroutine. Ik gebruik nu al een tijddje (ongeveer een maand) de producten van de seaweed lijn van TBS (The Body Shop) en ik ben er onwijs tevreden over. De seaweed lijn is voor de gecombineerde/vette huid. Deze lijn matteert de huid. In dit artikel ga ik de reinigingsmelk en de tonic reviewen en ga ik vertellen hoe ik ze gebruik.

Reinigingsmelk
De reinigingsmelk komt in een hygiënische verpakking van 200ml met een handige doseerdop. De verpakking ziet er fris uit met het blauw/groene etiket. De reinigingsmelk zelf is gewoon wit.

De geur is fris maar verdwijnt nadat je de reinigingsmelk van je gezicht hebt gehaald. Je ruikt de reinigingsmelk wel als het op je gezicht zit maar daarna vervliegt de geur snel.

Dit product is best zuinig in gebruik want je hebt niet heel veel nodig om je hele gezicht met reinigingsmelk te ‘bedekken.’ Ik gok dat ik ongeveer 3 maanden met deze 200ml zal doen omdat ik nu, na een maand, op ongeveer 1/3 van de verpakking zit.

De substantie van de melk is een beetje aan de dunne kant maar niet te dun. De reinigingsmelk had van mij wel iets dikker gemogen maar nu is de reinigingsmelk wel zuiniger in gebruik en smeert ‘ie erg fijn uit omdat ‘ie juist niet zo dik is.

Ik zet stippen reinigingsmelk op mijn gezicht en dat masseer ik in. Ik ga niet op of rond mijn ogen omdat de huid daar gevoeliger is. Daar gebruik ik een oogmake-up remover van Nivea. Nadat ik de reinigingsmelk een beetje in mijn huid heb gemasseerd, haal ik het van mijn gezicht af met een wattenschijfje. Na gebruik voelt mijn huid absoluut niet trekkerig aan terwijl ik dat best snel heb. Deze reinigingsmelk haalt al mijn make-up makkelijk van mijn gezicht af.

Tonic
De tonic komt in dezelfde hygiënische verpakking van 200ml als de reinigingsmelk en met hetzelfde dopje waardoor het product makkelijk de doseren is. De verpakking ziet er, net als de reinigingsmelk, erg fris uit met zijn blauw/groene etiket. De tonic zelf ziet er een beetje groenachtig uit. Een beetje als hele lichte groene thee.

De geur van de tonic is hetzelfde als die van de reinigingsmelk: fris. De geur van de tonic blijft wel iets langer hangen maar dat komt omdat je de tonic alleen op je huid doet en het er niet vanaf haalt.

Dit product is, weer net zoals de reinigingsmelk, best zuinig in gebruik. Ik gok dat je ook met deze tonic 3 maanden zult doen als je niet meer gebruikt dan nodig is.

Ik doe nadat ik de reinigingsmelk heb gebruikt wat tonic op een wattenschijfje. Met dat wattenschijfje ga ik over mijn huid heen. Dit verfrist mijn huid en haalt de laatste restjes reinigingsmelk weg. De tonic laat mijn huid een beetje trekken na gebruik, maar dat is geen probleem omdat ik na de tonic een dagcrème gebruik. Ik gebruik de tonic weer niet rond mijn ogen, omdat de huid daar dunner en daardoor gevoeliger is dan de rest van je gezicht.

De tonic en de reinigingsmelk kosten beide 10,- en ze zijn te koop bij The Body Shop. Als jij een andere huid hebt dan een vette/gecombineerde huid, kunnen ze je bij TBS een andere lijn aanbieden die wel geschikt is voor jou huid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten