donderdag 29 juli 2010

Mijn verzorgingsroutine #2

Dit is het tweede artikel uit een serie artikelen met reviews over mijn verzorgingsroutine. Ik gebruik nu al een tijdje (ongeveer een maand) de producten van de seaweed lijn van TBS (The Body Shop) en ik ben er onwijs tevreden over. De seaweed lijn is voor de gecombineerde/vette huid. Deze lijn matteert de huid. In dit artikel ga ik dagcrème met en zonder SPF 15 reviewen en ga ik vertellen hoe ik ze gebruik.

Dagcrème zonder SPF 15
Jullie vragen je vast af wat het verschil tussen de dagcrème met en de dagcrème zonder SPF 15 is. Is het niet gewoon dat in de ene SPF zit en in de ander niet? Nou, nee. Het zijn twee totaal verschillende crèmes. Eerst ga ik het hebben over de dagcrème zonder SPF 15 (het potje).

Deze dagcrème zit dus in een potje met een draaideksel. Om product uit het potje te halen zou je dus met je vinger in het potje moeten. Dat vind ik onhygiënisch dus gebruik ik een klein spateltje maar je kunt ook gewoon je vingers gebruiken. In het potje zit 50ml waar je best lang mee doet omdat je maar een klein beetje nodig hebt om je hele gezicht in te smeren met dagcrème.

De geur is bijna hetzelfde als die van de tonic en de reinigingsmelk: fris. De geur blijft wel een tijdje hangen omdat je de dagcrème alleen op je gezicht aanbrengt en je haalt het er niet meer af met een wattenschijfje o.i.d. maar de geur vervliegt best snel dus je zult er geen last van hebben als je de geur niet lekker vind.

De substantie is gelachtig. Ik vind het wel een erg fijne substantie omdat het snel intrekt en het voelt erg licht aan op de huid.

Ik zet stipjes op mijn huid en dat smeer ik uit. Je hebt maar een heeeel klein beetje nodig om je hele gezicht met crème in te smeren. Je merkt bij de dagcrème wel dat het je gezicht een beetje matteert.

Dagcrème met SPF 15
Deze dagcrème is dan weer een heel ander verhaal. Ik heb deze dagcrème gekocht in Maastricht en daar zei de TBS medewerkster dat de dagcrème met SPF 15 precies hetzelfde was als die zonder maar dat er dan… SPF 15 in zit. Ik had bij de TBS in Rotterdam al een testertje meegekregen van de dagcrème zonder SPF en omdat die vrouw zei dat de dagcrème met SPF 15 precies hetzelfde was nam ik die met SPF mee want ja, SPF is mooi meegenomen.

Toen ik thuis kwam vroeg ik me af waarom een gel in een tubetje zat. Meestal zit dat in potjes. Ik deed een drupje op mijn hand en zag dat deze dagcrème er heel anders uitzag dan de dagcrème van mijn testertje. Het was dus geen gel. Ik deed hem op mijn gezicht (na gereinigd te hebben) en merkte dat ‘ie niet introk en mijn huid alleen heel erg liet glimmen. Niet leuk dus.

Deze dagcrème is dus een lotion i.p.v. een gel. Mijn huid kan een lotion gewoon echt niet hebben omdat dat vaak gewoon te vettig is voor mijn huid. Zo ook deze dagcrème. Deze crème ligt ook een stuk ‘zwaarder’ op de huid dan de dagcrème zonder SPF. Dit was voor mij dus een beetje een miskoop.

De geur vind ik ook iets minder lekker want ik vind het een beetje naar plakkaatverf ruiken met een vleugje van de geur die de normale dagcrème ook heeft. Heel vreemd.

De verpakking vind ik wel weer beter dan die van de dagcrème zonder SPF omdat een tubetje gewoon hygiënischer werkt. In deze tube zit ook 50ml.

Ik gebruik deze dagcrème soms wel op momenten dat mijn huid heel droog is (bijvoorbeeld na het zwemmen in een zwembad) en mijn huid wel wat extra verzorging kan gebruiken. Ook gebruik ik ‘m soms op droge plekjes op mijn gezicht.

De dagcrème zonder SPF kost 15,- en die met SPF16,50. Als jij een andere huid hebt dan een vette/gecombineerde huid, kunnen ze je bij TBS een andere lijn aanbieden die wel geschikt is voor jou huid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten