vrijdag 30 juli 2010

Mijn verzorgingsroutine #3

Dit is het derde artikel uit een serie artikelen met reviews over mijn verzorgingsroutine. Ik gebruik nu al een tijdje (ongeveer een maand) de producten van de seaweed lijn van TBS (The Body Shop) en ik ben er onwijs tevreden over. De seaweed lijn is voor de gecombineerde/vette huid. Deze lijn matteert de huid. In dit artikel ga ik nachtcrème en de facewash reviewen en ga ik vertellen hoe ik ze gebruik.

Nachtcrème
Laten we het eerst hebben over de verpakking. Ik vind de verpakking erg handig want je kunt er precies de goede hoeveelheid uithalen door het handige pompje. Ook is de verpakking heel hygiënisch en krijg je door het pompsysteem al het product uit het flesje. Ik heb ongeveer een half pompje nodig om mijn hele gezicht goed met deze nachtcrème in te kunnen smeren. In dit flesje zit 30ml

De crème trekt snel in. Vaak is ‘ie al deels ingetrokken als ik hem nog in aan het masseren ben. De substantie is gelachtig en het smeert fijn uit over je huid. De geur is net als de reinigingsmelk (klik hier voor de review) maar dan wat sterker. De geur vervliegt wel snel dus je zult de geur niet lang blijven ruiken.


Ik doe een dotje (ongeveer een half pompje) op mijn vinger en die verspreid ik over mijn middelvingers en wijsvingers. Dan stip ik op mijn gezicht en dan masseer ik het meteen in. In de ochtend word ik wakker met een fijne zachte huid maar het is niet dat het een wondermiddel is om de vettigheid van je huid tegen te gaan.

Facewash
Van dit product is de verpakking ook weer hygiënisch maar omdat de reinigingsmelk best dun is druipt het er al uit wanneer je de dop ook maar open maakt. Je moet de verpakking dus ondersteboven openmaken. In deze tube zit 100ml en je hebt maar een klein beetje nodig dus je doet er wel erg lang mee.

De geur is hetzelfde als die van de nachtcrème maar toen ik dit product gebruikte merkte ik dat mijn neus ervan open ging terwijl dat niet gebeurde bij de andere producten. Ik keek naar de ingrediënten en zocht naar iets van mint of menthol omdat ik dat dacht te ruiken. En mijn neus had het goed: er zat in de facewash menthol terwijl dat niet in alle andere producten van de seaweed lijn zit. Ik vind de geur wel erg lekker. Fris met een beetje menthol: gewoon lekker.

Om de dag gebruik ik deze facewash onder de douche. Ik doe dan een beetje van de facewash op mijn hand en dan zorg ik dat er een soort fijn schuim ontstaat door een beetje water toe te voegen en met mijn handen over elkaar heen te wrijven. Met dit schuim masseer ik mijn gezicht en dit spoel ik weer af. Na gebruik heb ik geen trekkerig gevoel en ruik ik nog een tijdje een beetje van de menthol in mijn neus.

De nachtcrème kost ongeveer 17,- en de facewash kost ongeveer 13,-. Als jij een andere huid hebt dan een vette/gecombineerde huid, kunnen ze je bij TBS een andere lijn aanbieden die wel geschikt is voor jou huid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten