woensdag 21 juli 2010

NOTD Bourjois mini-nagellak 61

In Frankrijk heb ik dit lakje gekocht. Ze hadden daar heel veel mini’s van Bourjois. Mini oogschaduwtjes, mini blushes.. echt heel schattig ^^ Helaas waren alle blushes creamblushes en hadden een stel leukerds met hun vinger in de verpakkingen lopen porren waardoor in alle blushes een vinger zat. De oogschaduw heb ik laten liggen (STUPID ME!).

Deze NOTD (Nail Of The Day) is dus van een mini-lakje van Bourjois. Ze verkopen (voor zover ik weet) geen miniverpakkingen van Bourjois in Nederland dus als je in Frankrijk bent moet je zeker even kijken!

De verpakking vind ik echt TE schattig! De verpakking is ook zo lief klein, hahah. Dat hakje op de voorkant en de gouden dop maken het echt een toffe verpakking.

Ik vind de kleur echt onwijs mooi. Een roze-nudeachtig kleurtje. Mijn vader zei dat het net leek alsof ik van een afstandje geen nagels had. Eh.. nude dus. Op de foto heb ik 3 laagjes van de kleur op en twee laagjes matte topcoat van Diamond Cosmetics (te koop bij –boozyshop-). Het lakje lakt niet heel fijn. Omdat er zo weinig lak in het potje zit (wat ik onwijs jammer vind maarja, het is een mini hè..) krijg je ook moeilijk genoeg nagellak op het kwastje om je nagel mee te doen. Ik kon gewoon echt niet netjes lakken met dit kwastje omdat het ook gewoon een klein kwastje is terwijl de formule op zich wel oké is. Het grootste probleem is dus de hoeveelheid nagellak die op het kwastje komt en die het lakken dus een beetje lastig maakt maar de kleur maakt het helemaal goed!

Dan de houdbaarheid. Op dag 1 (de dag dat ik de nagellak in de ochtend op mijn nagels had gedaan) zat de nagellak de hele dag perfect. Op dag twee kreeg ik een paar kleine chippies maar het was nog wel acceptabel. Toen ik wakker werd op dag 3 waren de kleine chippies al grotere chippies geworden en de avond van dag 3 heb ik de lak van mijn nagels gehaald omdat de chips echt te groot werden en er lieten hele stukken los. De houdbaarheid is dus wel redelijk. Misschien blijft de lak langer zitten als ik normale topcoat had gebruikt dus dat test ik ook nog wel een keer uit.

Dit lakje is dus in Frankrijk te koop voor 4 euro. Dat is best duur voor een mini, maar ik vond ‘m echt te schattig en ik vond het gewoon speciaal om een mini van Bourjois te hebben, hahaha.

Trouwens, mijn nagels zijn nog niet heel lang, maar ik ben sinds dat ik vind Frankrijk zat gestopt met nagelbijten en ik vind dat ze na ongeveer een week al best lang zijn :D Ik ga ze nog langer laten groeien (ik denk nog ongeveer 2 mm) maar dat zullen jullie vanzelf wel zien in andere NOTD’s ^^

1 opmerking:

  1. wuwie doed, die wil ik ook ! Matte nagellak is zó mooi, ik moet toch snel een matte topcoat kopen !

    BeantwoordenVerwijderen