zaterdag 11 september 2010

Dove bodylotion voor de droge huid

Dove heeft een aantal bodylotions in haar assortiment, waaronder deze Beauty Body Milk voor de droge huid.

De verpakking vind ik erg leuk. Simpel maar toch met leuke kleuraccenten zoals het gele detail op de fles. De kleuren van Dove zijn wit en donkerblauw, en die kleuren zie je dan ook veel op deze fles terugkomen. Het is gewoon een simpele fles en hij is dus ook gewoon hygiƫnisch. Het enige wat ik echt heel irritant vind aan de verpakking is dat de dop niet goed sluit. De dop sluit niet goed aan op de fles als je hem dicht klikt. Ik heb het gevoel dat hierdoor je bodylotion uitdroogt, maar dat kan ook aan mij liggen.

De geur van deze bodylotion is neutraal maar ik vind het wel een warme geur. Ik vind het zelf een lekker geurtje en ik vind het dan ook niet erg om helemaal naar deze geur te ruiken nadat ik me heb ingesmeerd. De geur trekt best snel weg, wat ik best jammer vind omdat ik het een fijne geur vind om naar te ruiken.

De bodylotion zelf is aan de dikke kant en smeert niet erg fijn uit. Als ze hem iets dunner hadden gemaakt, was hij ook zuiniger in gebruik geweest. Nu heb je namelijk best veel nodig om je in te smeren, omdat het zo moeilijk uitsmeert.

Wat ik wel echt een heel groot pluspunt vind, is dat hij echt snel intrekt. Binnen 3 minuten is het helemaal in je huid getrokken en voelt je huid zacht en soepel aan. Dove beloofd dat deze bodylotion 24 uur lang blijft hydrateren, maar daar merk ik eigenlijk niks van. Na een paar uur voelt je huid niet meer zo soepel aan als vlak nadat je het had aangebracht. Je huid blijft nog wel een lange tijd zacht.

Eigenlijk is deze bodylotion voor de droge huid en aangezien ik een normale huid heb zal mijn review waarschijnlijk anders zijn dan die van iemand met een droge huid. Dit is hoe ik deze bodylotion ervaar en mijn mening hier over. Bedenk dus wel dat deze bodylotion misschien anders bij jou werkt dan bij mij.

Deze bodylotion zit in een fles van 400ml en kost 3,99 euro. Ik vind dit een goede prijs voor 400ml bodylotion. Dove is onder andere te koop bij het (de?) Kruidvat.