vrijdag 17 september 2010

Etos Guave en Macadamia bodybutter

Daniella had deze bodybutter al een tijdje, maar ze vond hem niet zo fijn. Toen we producten gingen ruilen die we eigenlijk zelf niet gebruikten, kreeg ik deze van haar.

De verpakking van de bodybutter vind ik praktisch. De deksel draait goed op de pot. Dit vind ik zelf altijd belangrijk, omdat je anders kans hebt dat de bodybutter uitdroogt of dat er product uit gaat lopen en dat geeft een rommeltje. Verder ziet de verpakking er vrolijk, maar toch ook strak uit. De verpakking is van plastic.

De bodybutter heeft een vreemde textuur. Het voelt niet echt romig aan maar juist een beetje waterig maar toch is hij stevig. Scheve uitleg, maar misschien snap je wat ik bedoel. Je hebt niet veel nodig om je hele lichaam in te smeren, omdat de bodybutter snel een soort olie word waarmee je je heel gemakkelijk insmeert.

Dan de geur. Ik vind de geur zelf erg lekker. De bodybutter ruikt tropisch en een beetje zoetig. Als je de geur een tijdje ruikt gaat het best chemisch ruiken, maar de geur blijft toch niet erg lang hangen. Nadat je je in hebt gesmeerd met deze bodybutter, vervaagt de geur best snel. Dit vind ik zelf wel fijn, omdat ik het niet echt lekker vind om als een chemisch tropische guave (geen idee hoe het ruikt of hoe het eruit ziet) rond te lopen.

Nadat je de bodybutter op hebt gesmeerd, voelt je huid niet direct gehydrateerd aan. Het duurt best een tijdje voordat deze bodybutter is ongetrokken. Om die reden gaf Daniella hem ook aan mij. Maar zodra de bodybutter na ruim een kwartier helemaal is ingetrokken, voelt je huid super zacht aan! Ik heb echt het idee dat deze bodybutter mijn huid goed verzorgd. Omdat hij zo langzaam intrekt, gebruik ik hem eigenlijk alleen als ik veel tijd heb.

Ik vind deze bodybutter zeker een aanrader. Ik snap dat het voor sommige mensen een probleem kan zijn dat hij niet direct intrekt, maar geloof me: het is het waard. Je huid word er zo zacht van!

Er zit 200ml in deze verpakking en hij kost 4,99 euro en is te koop bij de Etos. Ik vind dit een goede prijs voor zo’n fijn product waar je ook nog eens lang mee doet.