donderdag 16 september 2010

Essence matte topcoat

Zoals ik jullie eerder had verteld, heeft Essence nu ook een matte topcoat. Helaas was ie uitverkocht toen ik ging kijken. Carmen wist al een tijdje dat ik deze al op het oog had. Als verrassing had ze deze voor mij gekocht, lief hè!?


Op het etiket staat in matte grijze letters, essence matt topcoat. Wel bijpassend voor een matte topcoat. Zelf vind ik het er een klein beetje goedkoop uitzien. Ik houd meer van een strak design, maar ze kunnen zich niet altijd aanpassen aan mijn eisen natuurlijk.
Je moet vrij veel topcoat gebruiken om je nagellak mat te krijgen. Waarschijnlijk gaat hierdoor het flesje best snel op, erg jammer natuurlijk. De substantie is als een normale topcoat, niet dikker en ook niet dunner. Het is niet doorzichtig in het flesje zoals andere topcoats, maar eerder een beetje wit/grijs. Gelukkig zie je het witte/grijze niet op je nagels. Als je het op je nagels aanbrengt, zie je het heel geleidelijk mat worden. Alsof je nagels worden omgetoverd.
Ook heb ik een test gedaan. Wat chipt sneller: mijn matte topcoat of gewoon mijn normale topcoat die ik altijd gebruik. Ik had verwacht dat het ongeveer op dezelfde tijd chipte. Helaas was dit niet het geval. Mat chipte sneller, namelijk na ongeveer 2 dagen. Terwijl op mijn andere hand, de nagellak er nog helemaal perfect opzat. Persoonlijk vind ik glanzende nagellak mooier dan mat. Mat is natuurlijk erg leuk voor de afwisseling, maar ik grijp eerder naar mijn normale topcoat. Ik vind deze matte topcoat erg fijn en ben superblij dat Carmen deze mij heeft gegeven!

Als je nog een matte topcoat zoekt voor een laag prijsje, kan ik je deze zeker aanraden.
Je koopt hem voor maar €1,79 bij het Kruidvat.