donderdag 23 september 2010

How to: lipstick als blush gebruiken

Je kunt oogschaduw gebruiken als blush, je kunt lipgloss gebruiken als highlighter (ja, echt!), maar wist je ook dat je lipstick kunt gebruiken als blush?

Verschillende merken hebben creamblushes in hun assortiment, waaronder NYX en NARS. Er zijn ook producten verkrijgbaar die je voor je lippen èn je wangen kunt gebruiken, zoals de Cheek ‘y’ lips van In de Watten. Deze mooie webshop is nu even dicht, maar binnenkort zal hij weer open zijn. Ik zou dan zeker even een kijkje nemen naar alle mooie spulletjes die Caroline zelf maakt! :D

Je kunt lipstick mooi aanbrengen op je wangen met je vingers, maar ik gebruik hier liever een stipplingkwast voor. Ik gebruik er 1 van Sephora.

Als je je blush erg heftig aan wilt zetten, doe je natuurlijk meer op je wangen dan wanneer je de blush natuurlijk wilt laten ogen. Ik heb bij het eerste voorbeeld een lipstick van L’oréal gebruikt in de kleur ‘Sweet Lichee’ en bij het tweede voorbeeld een lipstick van Catrice in ‘Vibrant Violet’. Sweet Lichee is een draagbare kleur die erg natuurlijk oogt. Vibrant Violet daarentegen is een paarse lipstick maar ik ga laten zien dat dat ook een erg mooi effect kan geven.

'Sweet Lichee'
'Vibrant Violet'

Op de eerste foto heb ik de lipstick op mijn wangen aangebracht en op de tweede foto is de lipstick in mijn huid geblend met de stipplingwast. Bij Sweet Lichee zie je dat het effect heel mooi natuurlijk is. Bij Vibrant Violet is het effect iets heftiger, maar dit kan ook erg mooi zijn.

Je kunt leuk spelen met de finishes van je lipstick (een frostfinish of juist met mooie shimmers) maar ook met de kleuren. Ook zou je kunnen proberen een keer iets meer lipstick te gebruiken om het iets heftiger te maken.

Je kunt dus alle kanten op met je lipsticks. Zo kun je iedere keer een ander effect creëren! Lipsticks geven vaak een mooi, natuurlijk resultaat omdat ze een mooie glans aan je wangen geven. Ik zou zeggen: probeer het eens uit!