vrijdag 3 september 2010

Montagne Jeunesse Fruit Masker

In deze shoplog konden jullie zien dat ik 4 maskertjes van Montagne Jeunesse had gekocht. Ik vond dat deze de leukste verpakkin had en eigenlijk was ik wel erg benieuwd naar dit masker, dus gebruikte ik dit masker meteen de avond nadat ik ze had gekocht.


Ik had gekozen om het Fruit Smoothie masker, omdat ik de verpakking erg leuk vind. Geel met oranje en ik vond ook dat de vrouw op de verpakking een erg mooi masker op had. Ik vind de kleur zo leuk! Natuurlijk krijg je dat niet op je gezicht –ik weet niet of het normaal is om stukken perzik uit een masker te moeten vissen- maar dit speelt wel mee in je beleving. Als ze op de voorkant alleen een vrouw hadden gedaan met een oranjeachtig maskertje en dus zonder al die details, was het waarschijnlijk een stuk minder interessant geweest om dit masker uit te testen. Het oog wil ook wat, right?

Oh mijn god, die geur! Zo lekker! Ik deed het zakje open en het leek echt of ik omringd was door heel veel tropische snoepjes! Een hele zoete en tropische geur. Ik rook een beetje perzik en ergens rook ik ook wat mango. Helaas rook ik de geur na een tijdje niet meer maar ik snap dat dat voor mensen juist weer een voordeel is want als je de geur niet lekker vind… tja.


Het masker bracht gemakkelijk aan. Ik heb het gewoon gedaan met mijn vingers. Het is een fijn romig masker en het is niet te dun en niet te dik. Gewoon precies zoals hoe een klein masker moet zijn. Ik heb eerst mijn gezicht gestoomd met een warm washandje (een washandje onder warm water houden en daarmee je poriën open stomen) en daarna deed ik het masker op mijn gezicht. Er zat best veel masker in het zakje! Het is te weinig om er 2 keer mee te doen dus ging het hele masker *hoppa* op mijn gezicht. Ik had die avond alle tijd dus kon ik gewoon wachten tot het masker helemaal droog was.


Omdat ik eigenlijk gewoon was vergeten dat ik een masker op mijn gezicht had (Blond? Me? Nah), heeft het masker er uiteindelijk 40 minuten op gezeten. Het masker was helemaal opgedroogd en toen ik in de lach schoot met mijn moeder omdat ik eruit zag als een oranje aliën, was het masker helemaal gaan scheuren. Daar heb ik ook een foto van gemaakt maar die is helaas niet zo scherp geworden omdat zowat al het licht al weg was en ik het gewoon niet meer fatsoenlijk op de foto kreeg.

Het verwijderen van het masker ging eigenlijk heel makkelijk. Ik maakte een washandje nat met warm water en haalde toen zo het masker van mijn gezicht af. Ik hoefde niet te schrobben of ook maar iets wat daarop lijkt. Toen ik heel het masker van mijn gezicht had gehaald, plensde ik nog wat water in mijn gezicht. Toen depte ik mijn gezicht droog.

Mijn huid voelde super zacht aan, maar ik zag niet echt verschillen bij mijn t-zone en ik merkte ook niet echt dat grote poriën kleiner waren geworden of dat mee-eters weg waren.

Opzich is dit dus een erg fijn masker maar het effect is niet erg groot. Voor de prijs vind ik het wel een aanrader als je van een zacht huidje houd maar verwacht dan niet dat dit masker je poriën reinigt.

Dit masker kost 1.75 euro en is bij o.a. het Kruidvat te koop. De maskers van Motagne Jeunesse zijn vaak in de reclame dus als je daarop wacht kun je goedkoop fijne maskertjes kopen.