zaterdag 4 september 2010

Bye bye dry hair!


Ik heb al een keer eerder een post geplaatst over vet haar. Dit keer gaan we het hebben over droog haar en hoe het verholpen kan worden.

Verf jij je haar of doe jij er een permanentje in, grote kans dat je daardoor droog haar krijgt. Dit haalt namelijk het vocht uit je haar. Warmte van stylingproducten kan ook droog haar veroorzaken. Herken je een paar van deze dingen? Misschien moet je proberen te minderen, elke dag met de stijltang te werk gaan hoeft echt niet. Zelf gebruik ik bijna nooit stylingproducten, dus het moet iets anders zijn. Ik heb ergens een keer gelezen dat droog haar wordt aangeboren, misschien zou dat het zijn. Wel probeer ik mijn haar in een goede conditie te behouden door goede haarproducten te gebruiken.
Tips:
- Zoals ik net al zei, goede haarproducten. Zoals een shampoo en conditioner speciaal voor droog haar
- Was je haar niet vaker dan nodig is. Om de dag is genoeg, deze tip is ook handig voor mensen met vet haar
- Het beste is om je haar niet te föhnen als je haar nat is, maar gewoon zelf laten opdrogen. Kan je echt niet zonder? Föhn dat op de lauwe stand
- Als je klaar bent met douchen kan je het beste je haar droog deppen. Normaal wrijf je ‘het natte’ eruit en daarmee beschadig je je haar. Ook is je haar kwetsbaarder als het nat is, dus dan moet je nog beter oppassen.
Ik hoop dat deze tips helpen en bye bye kan zeggen tegen je droge haar.


bron foto