maandag 8 november 2010

Essence quattro's

Essence is een budgetmerk waarvan ik niet alle producten even fijn vind, maar waar toch wel een aantal producten uitspringen. Ik vind dat de oogschaduw quattro’s zeker bij die producten horen. Wil je weten waarom? Lees dan zeker verder!



Ik vind de verpakking van de quattro’s wel mooi. Ik vind ze er wel een beetje goedkoop uitzien, maar ik vind de verpakking verder strak en simpel. Daar hou ik wel van! Het open-klik systeem wordt na een tijdje een beetje slapper (wat is gebeurd bij het paletje met bruintinten, die heb ik al langer) maar hij klikt nog steeds wel redelijk goed dicht.



Over de pigmentatie van de oogschaduw ben ik zeer te spreken. Er komt veel kleur van de oogschaduw af. Van het palet met de natureltinten (links) lijken sommige kleuren erg op mijn huidskleur, maar toch is de pigmentatie erg goed. Van het rechtse paletje met de felle kleuren is het pigment echt super! Je kunt hier hele leuke, felle looks mee maken.

De kleurtjes uit het linker paletje zijn shimmery en hebben veel glans. De kleurtjes uit het rechter paletje zijn juist helemaal mat en zonder enige shimmer.



Wat ik wel een nadeel vind, is dat de oogschaduw erg brokkelt. Wanneer je er met je kwast overheen gaat, stuift het poeder in het rond. Je krijgt ook best veel fall-out met deze oogschaduw. De oogschaduws uit het felle paletje zijn een stuk minder brokkelig dan die uit de linker, maar ze hadden van mij toch nog iets vaster mogen zijn.

Voor een prijs van ongeveer 2,50 euro vind ik deze paletjes zeker aan te raden. Er zijn nog meer kleuren te verkrijgen, waaronder een paletje met paarstinten en met blauwtinten. De verpakkingen van de paletjes zijn wel verandert dus je zult ze niet meer zo in de schappen zien liggen. Maar dat ze er anders uitzien betekend niet dat ze minder goed zijn!

Sorry dat dit artikel gister al even online stond. Dat was even een foutje!