maandag 22 november 2010

Nivea Visage Double Effect Extreme Waterproof Oogmake-up Remover

Ik ben erg fan van de verzorgingsproducten van Nivea. Hun gewone oogmake-up remover is mijn favoriete oogmake-up remover, maar het probleem is dat die niet mijn waterproof make-up weghaalt. Toen ik deze nieuwe waterproof oogmake-up remover van Nivea in de schappen zag staan, wilde ik hem heel graag uittesten. Toen mijn andere waterproof oogmake-up remover op was, ging ik meteen naar de drogist om deze te kopen. Maar wat vind ik er nu van? Is mijn mening over dit Niveaproduct net zo positief als die over verschillende andere producten van Nivea? Lees snel verder!



De Nivea Visage Double Effect Extreme Waterproof Oogmake-up Remover (wat een lange naam) is een oogmake-up remover die bestaat uit twee delen: een vloeistof op oliebasis en een vloeistof op waterbasis. Om deze twee vloeistoffen te mengen, moet je het flesje even schudden. Hier heb ik een klein puntje op aan te merken: de twee vloeistoffen blijven maar voor een korte tijd gemengd. Je moet dus heel snel het product op je watje doen, omdat je anders bijvoorbeeld alleen olie op je watje hebt. Dit hoeft geen probleem te zijn als je het snel doet, maar het kan een nadeel zijn.

De verpakking vind ik gewoon mooi. Simpel en hygiënisch: zoals hoe we van Nivea gewend zijn. De sluiting vind ik gewoon handig. De dop sluit goed af en het product is makkelijk te doseren. Je krijgt niet in één keer heel veel remover op je watje. De dop klikt niet altijd even goed dicht maar dan moet je gewoon even goed doorduwen en zit hij wel goed dicht.

Bij removers waar olie inzit, ben ik vaak bang dat mijn ogen vettig aan gaan voelen na gebruik en dat ik voor een tijdje wazig ga zien als ik teveel gebruik. Deze oogmake-up remover viel me op dit punt erg mee! Mijn ogen voelen heel even vettig aan, maar het voelt niet onprettig. Het voelt eigenlijk juist wel verzorgend. Deze remover prikt dan ook absoluut niet en irriteert mijn huid ook niet. Het vettige laagje trekt snel weer weg. Wazig heb ik met deze remover nog nooit gezien. Ook niet als ik een beetje meer product gebruikte. Dit is dus een groot pluspunt!



Je hebt maar een klein beetje van deze oogmake-up remover nodig om al je make-up weg te halen. Deze remover haalt al mijn make-up snel weg zonder te boenen. Ook haalt hij echt alles weg, van waterproof mascara tot een heftige look met gelliner. Ik zie ’s ochtends niks onder mijn ogen. Bij mijn andere waterproof oogmake-up remover zat er vaak nog wat zwart onder mijn ogen als ik wakker werd, maar dat is bij deze remover niet het geval.

Deze remover beloofd ook je wimpers te verzorgen. Hier merk ik zelf niet zo veel van, maar ik vind het erg moeilijk om te bepalen of deze remover mijn wimpers verzorgd. Hoe merk je dat? Ik weet het niet. Wat ik wel merk, is dat mijn wimpers niet uitvallen, terwijl dat soms wel gebeurde bij mijn andere waterproof oogmake-up remover. Dit kan ook komen omdat ik niet hoef te boenen, maar alsnog vind ik dit wel een pluspunt. Ik merk dus niet dat mijn wimpers worden verzorgd door deze remover, maar ik merk ook niet dat deze remover mijn wimpers juist uitdroogt of iets dergelijks.

Voor €5.99 vind ik dit een erg fijne waterproof oogmake-up remover. Ik denk dat dit mijn favoriete oogmake-up remover is tot nu toe!

De Nivea Visage Double Effect Extreme Waterproof Oogmake-up Remover (wat een naam..) is te koop bij het Kruidvat voor €5,99. Ik vind dit zeker een aanrader!