dinsdag 23 november 2010

NOTD Essie 'Demure Vixen'

Een tijdje geleden heb ik een shoplog geplaatst, al best wel een tijdje geleden. Daarvan heb ik nog niks gereviewd, shame on me! Er moest snel een verandering hierin komen en dus hier is een NOTD van Essie. Ik heb eigenlijk altijd al Essie willen hebben, maar hier in Nederland is het nogal prijzig. Gelukkig ging ik in de zomervakantie naar Amerika, daar is make-up nogal goedkoop en dus ook Essie. Ik greep me kans en nam er een paar mee naar huis, natuurlijk ga ik ze niet allebei tegelijk reviewen, maar begin ik met 'Demure Vixen'.






De verpakking vind ik erg mooi, simpel maar toch stylisch. Op de top van de dop staat een E, en op op de verpakking zelf (die van glas is gemaakt), staat Essie gedrukt. Het is als het ware in het glas gestempeld.
De lak zelf is normaal qua dikte, misschien iets aan de dunne kant. Het smeert fijn uit, niet te stroperig en niet te waterig. Hij laat ook geen strepen achter, als ik ergen een hekel aan heb is dat het wel! Alleen er is een nadeel aan Essie, wat waarschijnlijk al bekend is het kwastje. Deze is vrij klein en ik had eigenlijk wel iets beter verwacht van Essie. Tegenwoordig heeft Catrice ook een plus size kwastje, dus ik denk dat het nodig is dat Essie ook een keer hun kwastjes gaan vernieuwen.
Dit lakje heeft zeker 3 laagjes nodig om bijna volledig te dekken, hierbij zie je soms een beetje mijn nagelrand. Maar wanneer die na 3 lagen op je nagels zit zie je een mooie paarse kleur verschijnen. Zoals je op de foto ziet, lijkt het lakje meer roze. Ik kreeg alleen de kleur niet mooi op de foto, in het echt is ie namelijk wat donkerder paars. Helaas zie je dit niet goed op de foto...
Wanneer je met je nagels de zon in gaat of het licht, zie je allemaal kleine paarse glitters. Dit merk je bijna niet op wanneer er ligt op schijnt.
Hij blijft denk ik zeker 2 รก 3 dagen zitten, dan begint ie pas echt te chippen.

Ik vind dit zeker een geslaagd lakje, het is zo'n mooie kleur en blijft redelijk lang zitten. Later hoop ik nog meer Essie lakjes in mijn bezit te krijgen, alleen moeten ze snel maar het kwastje vervangen!

Helaas heb ik geen flauw idee waar je Essie 'Demure Vixen' kan krijgen, ik denk dat je hiervoor vooral in winkels moet kijken en niet bij online shops. Essie is te koop voor 12,99