maandag 31 januari 2011

Bourjois Healthy Mix Foundation

In de zomer van 2010 heb ik deze foundation gekocht. Ik zocht een fijne foundation die niet te zwaar aanvoelde op mijn huid omdat ik dat niet echt fijn vind in de zomer. Ik had al een aantal goede reviews over de Healthy Mix foundation van Bourjois gelezen dus ik besloot hem te kopen. Maar wat vind ik nou van deze foundation? Lees snel verder!

Deze foundation bevat de extracten van abrikoos, meloen, appel en gember. Deze zouden allemaal voor een stralende huid moeten zorgen. Ook belooft deze foundation 16 uur te blijven zitten.



Door de extracten die in deze foundation zitten ruikt de foundation erg lekker. Hij ruikt zoetig maar toch ook weer fris. Lekker fruitig! Tijdens het aanbrengen ruik je de geur redelijk sterk maar zodra de foundation op je gezicht zit, trekt de geur snel weg.

De foundation zit in een pompflacon, wat ik een erg groot pluspunt vind! Het pompje werkt hygiƫnisch en de hoeveelheid is makkelijk te doseren. Aan 1 pompje heb ik precies genoeg product voor mijn hele gezicht. Verder is de verpakking gewoon simpel en erg clean. Niks op aan te merken!



De substantie is vrij vloeibaar. Ik vind dit erg fijn want hierdoor kun je het product makkelijk en snel egaal aanbrengen. Ik breng de foundation aan met een stipplingkwast van Sephora voor een zo natuurlijk mogelijk resultaat.

De foundation heeft een lichte tot medium dekking maar hij is erg makkelijk op te bouwen voor een zwaardere dekking. Als ik een dag een aantal puistjes heb doe ik op die plekken iets meer foundation en zijn ze al een stuk minder zichtbaar.

Eenmaal op de huid aangebracht voelt de foundation erg luchtig aan. Ik heb niet het gevoel dat mijn poriƫn worden dichtgemetseld maar dat mijn huid juist nog goed kan ademen. Op warme dagen, zoals in de zomer, heb ik liever niet het gevoel dat ik veel make-up draag. Deze foundation is daar perfect voor want je voelt de foundation haast niet zitten.



Wat me gelijk opvalt is dat deze foundation mij echt een mooie, gezonde gloed geeft (op de derde foto zie je de glans erg goed. Prrrrety!). Dit is ook precies wat de foundation belooft. Mijn huid ziet er niet vettig uit, maar juist heel stralend. Ik poeder deze foundation dan ook niet af om deze glans te bewaren.

Omdat ik deze foundation niet afpoeder, blijft hij natuurlijk ook minder lang zitten. Bourjois belooft dat deze foundation 16 uur blijft zitten en dit komt hij niet na, maar een schooldag houdt hij wel vol.

Deze foundation is in 7 tinten verkrijgbaar:

51 – vanille clair
52 – vanille
53 – beige clair
54 – beige
55 – beige fonce
56 – hale clair
57 – hale

Ik heb zelf nummer 52 vanille en dit is mijn perfecte kleur in de zomer. Voor een flesje van 40 ml betaal je €14,90 wat ik een goede prijs vind voor zo’n fijne foundation. Als je op zoek bent naar een foundation die een natuurlijk resultaat geeft en je huid laat stralen, raad ik deze zeker aan!

De Bourjois Healthy Mix foundation is o.a. te koop bij Ici Parix XL en Douglas voor €14,90.