vrijdag 18 februari 2011

Nivea Waterlily & Oil douchegel



Onze kasten in de badkamer staan vol met douchegels. We hebben een hele voorraad maar dat kan ook niet anders met twee grootverbruikers van douchegel. Ik heb al aardig wat verschillende douchegels gebruikt maar er zijn toch een aantal douchegels die er voor mij uitspringen. Is het niet voor het verzorgende laagje dat ze achterlaten, dan is het wel voor de heerlijke geur. Benieuwd naar mijn mening over de Nivea Waterlily & Oil douchegel? Lees dan snel verder!

De verpakking van de douchegel vind ik wel oké. Niet heel bijzonder maar ik kan er ook geen negatieve dingen over zeggen. De fles zelf is doorzichtig maar de douchegel die een beetje rozig van kleur is met gele bolletjes maakt de verpakking wel aantrekkelijk. De dop is makkelijk te openen en de dop sluit ook goed af.

De douchegel zelf is een echte gel en is een beetje dikkig. Na een tijdje word het ook moeilijker het product uit de verpakking te krijgen maar dat probleem is makkelijk op te lossen: zet de fles douchegel op zijn kop. De gele bolletjes hebben volgens mij niet echt veel nut maar ze laten de douchegel er wel leuk uitzien. Hé, het ook wilt ook wat!



Eenmaal op mijn douchepuff aangebracht begint de douchegel te schuimen als een gek. Je hebt maar een heel klein beetje product nodig om je hele lichaam met de puff te kunnen inzepen.

Tijdens het wassen ruik je echt een onwijs lekker geur. De douchegel ruikt vrouwelijk, bloemig, zoet maar niet te zoet… gewoon perfect! De geur blijft niet erg lang hangen maar dat hoeft ook niet van mij. Ik vind het heerlijk genoeg om in de douche zelf echt even een genietmomentje te hebben bij het ruiken van de geur.

Dan komt nu een groot en gelijk het enige minpunt: de douchegel droogt mijn huid een beetje uit. Ik vind het fijn als ik uit de douche kom en mijn huid heeft een verzorgend laagje van de douchegel die ik heb gebruikt. Deze douchegel heeft eerder de neiging je huid uit te drogen dan je huid goed te verzorgen. Jammer! Maar ook dit probleem is snel op te lossen: smeer je na het douchen in met een fijne bodylotion of bodybutter.



Over het algemeen vind ik dit wel een fijne douchegel. Niet speciaal maar toch wel fijn. Dat de douchegel niet goed verzorgt vind ik echt heel jammer maar de geur maakt het voor mij weer goed. Ik heb deze douchegel onderhand al zeker drie keer gekocht voor de geur en ik denk dat ik hem na deze fles nog wel een keer ga kopen.

Deze douchegel is onder andere te koop bij het Kruidvat voor €3,19.

Wat vinden jullie dat een douchegel zoiezo als eigenschap moet hebben? Moet de douchegel bijvoorbeeld lekker ruiken of een vettig laagje achterlaten?