woensdag 16 februari 2011

Peeling en Scrub

Bij ons in de douche staan erg veel producten en ik zag opeens dat we een scrub hadden staan én een peeling. Ik ging me toch een beetje afvragen wat het verschil was tussen deze twee want ze beloven allebei hetzelfde: een gave huid en het verwijderen van dode huidcellen. Ik ben dus aan het googlen geslagen en in dit artikel ga ik de verschillen uitleggen. Lees snel verder!



Ik heb dus zelf een hele lange tijd gedacht dat peelings en scrubs precies hetzelfde waren maar tijdens mijn research kwam ik erachter dat dit niet het geval was. Ik ga het eerst even over beide producten apart hebben.




Een scrub is vaak een crème of een gel die door middel van korreltjes de dode huidcellen verwijdert. De korreltjes variëren van grofheid. Er zijn milde scrubs en iets grovere scrubs. De scrubdeeltjes (de korreltjes) zijn er in verschillende soorten. Ik heb bijvoorbeeld een scrub staan met als scrubdeeltjes gemalen abrikozenpit. Je gebruikt een scrub door met ronddraaiende bewegingen over je huid te gaan.

Een peeling doet hetzelfde als een scrub (dode huidcellen verwijderen en je huid gaver maken) maar op een andere manier. In een peeling zitten geen scrubdeeltjes, maar zitten bepaalde chemische stofjes die je dode huidcellen als het ware ‘losweken’. Een peeling gebruik je ook op een andere manier. Een peeling masseer je in de huid en laat je daarna nog even inwerken. Je bereikt ongeveer hetzelfde resultaat als met een scrub alleen zijn peelings vaak iets agressiever. De kans bestaat dat je huid na gebruik ietwat droog aanvoelt.

Ik gebruik zelf liever een scrub dan een peeling om mijn dode huidcellen te verwijderen omdat ik een peeling te agressief vind. Mijn huid voelt na gebruik erg droog aan en dit vind ik gewoon niet fijn ook al gebruik ik na het douchen een fijne bodybutter.

Je hebt verschillende peelings en ook verschillende scrubs. Met peelings heb ik niet echt veel ervaring dus ik kan niet helemaal zeggen welke ik fijn vind maar ik kan wel zeggen dat ik de scrubs van Watson erg fijn vind. Klik hier voor de review over de Watson scrub (dit was 1 van onze eerste artikelen en ik vind het wel grappig dat onze artikelen nu best wel anders zijn dan die van toen, haha).

Wisten jullie dat er verschil was tussen een peeling en een scrub?