woensdag 11 mei 2011

Bescherm je lokken tegen de zon

Iedereen weet wel dat je je lichaam in moet smeren als je in de zon gaat liggen, maar hoe zit dat met je haar? Moet je je haar ook insmeren? En waar doe je dat dan mee? Op al die vragen, en nog veel meer, ga je in dit artikel antwoord krijgen. Lees snel verder…

Als je zonnebrand op je huid gebruikt, bescherm je je huid tegen de schadelijke stralingen van de zon: ultraviolet stralingen. Deze stralingen zijn niet alleen slecht voor je huid, maar ook funest voor je haar. Het droogt je haar uit en de kleur van geverfd haar vervaagd. En dan heb ik het nog niet gehad over de invloed van chloor en het zout van de zee op je haar.

Om je haar voor deze invloeden van buitenaf in de zomer te beschermen, heb je speciale producten nodig. Je kunt dure producten kopen bij de kapper, maar tegenwoordig zijn er ook erg goede producten te koop bij de drogist. Verschillende merken die te koop zijn bij de drogist, verkopen speciale shampoos die je haren beschermen tegen de schadelijke invloeden van de zon.

Ik gebruik zelf producten van de kapper. Ik gebruik producten uit een lijn van Wella die je haren beschermt tegen alle invloeden waar je haar in de zomer aan bloot wordt gesteld en die alleen bij de kapper verkocht worden.



Dit zijn de producten die ik gebruik om mijn haren te beschermen tegen de schadelijke invloeden van de zon.



Ik heb twee shampoos. De ene kun je voor je haar en je lichaam gebruiken, en de ander alleen voor je haar (al kun je die ook wel gebruiken voor je lichaam). Ik merk niet echt veel verschil tussen de twee. Ik vind het beide erg fijne shampoos, en wat dan mooi meegenomen is, is dat je haar tegelijkertijd wordt beschermd tegen de zon.



Na het douchen zijn er verschillende producten uit deze lijn die je kunt gebruiken. Je hebt bijvoorbeeld de leave-in conditioner (links). Dit is een witte substantie die je in handdoekdroog haar aan moet brengen. Hij maakt mijn haar lekker zacht, niet vettig en beschermt mijn haar tegen de zon.
In het midden staat een masker voor je haar, die je na het wassen met shampoo moet gebruiken. Deze laat je ongeveer 15 minuutjes intrekken, en je haar zal silky smooth zijn.
Als laatste heb je de vitaminespray, en dit is mijn favoriete product uit deze lijn. Het is een lichte spray die je haar voedt en tegelijkertijd beschermt tegen de zon. Mijn haar voelt zacht aan, glanst mooi en wordt niet zwaar.

Ik weet de prijzen van de producten niet meer, want ik heb ze een flinke tijd geleden bij mijn kapper gekocht. Ik weet wel dat ze niet echt goedkoop waren, maar bij de drogisterij verkopen ze prima shampoos die je haar beschermen tegen de schadelijke invloeden van de zon.

Gebruiken jullie in de zomer speciale producten voor het haar om je haar te beschermen tegen de zon?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten