dinsdag 12 juli 2011

Carmex Lippenbalsem

Een dag geen lippenbalsem gebruiken betekent voor mijn schrale lippen. Ik heb een aantal punten waar een lippenbalsem aan moet voldoen voordat ik hem fijn vind. Jullie zagen een keer in een shoplog dat ik een Carmex lippenbalsem had gekocht toen ik in Duitsland was. Benieuw naar mijn mening over deze lippenbalsem? Lees snel verder…



De lippenbalsem zit in een tube van 10 gram waar je vrij lang mee kunt doen. De verpakking valt zeker op met zijn neon gele en rode kleuren. Misschien niet zo heel aantrekkelijk, maar het valt zeker op in je stash. De applicator is iets anders dan ik gewend ben. Het is een soort bolletje met een gaatje erin. Ik vind het zelf iets minder prettig werken dan een lippenbalsem in een stick of potje, omdat het niet zo heel makkelijk over je lippen glijdt, maar heel storend is het ook niet.

Het eerste wat me opviel toen ik deze lippenbalsem opdeed, was de geur. Een aparte geur die heel moeilijk te beschrijven is. Het is een mengsel van mint en vanille. Persoonlijk vind ik de geur niet zo heel lekker, maar een ander vindt het misschien wel heel lekker ruiken. Doordat er ook mint in zit, tintelt de lippenbalsem op je lippen. Het is een hele prettige tinteling, het voelt niet onprettig aan.

De substantie van dit product is erg dik, het kost ook moeite om het uit de verpakking te krijgen, je moet vrij hard knijpen voordat er een redelijke hoeveelheid uitkomt. Ook is het wat lastiger om hem uit te smeren. Doordat hij wat dikker is van structuur, duurt het wat langer voordat hij helemaal ingetrokken is. Daarom gebruik ik hem voor het slapen gaan, zodat hij mijn lippen heel de nacht hydrateert.

Hij voedt en hydrateert erg goed. Hij tovert mijn schrale lippen om in zachte lippen en laat bijna alle velletjes verdwijnen. Deze lippenbalsem doet zijn werking erg goed, hij doet precies wat ik van een lippenbalsem verwacht!

Ik vind het een fijne lippenbalsem, hij maakt mijn lippen erg zacht en hydrateert ze erg goed. Ik twijfel nog een beetje of ik hem opnieuw zou kopen, de geur houdt mij namelijk tegen. Soms word ik er zelfs misselijk van, dus ik denk niet dat ik hem heel snel opnieuw zou kopen, ook al voedt hij erg goed.

Carmex is in Nederland helaas niet te koop. Ik heb hem gekocht bij DM in Duitsland voor €1,95. Als je deze lippenbalsem graag wilt en je bent in het buitenland, zou je even moeten kijken of ze het daar verkopen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten