zaterdag 13 augustus 2011

KIKO oogschaduw

Tijdens mijn vakantie in Italië zijn we een dagje wezen shoppen in Florence. Like dûh. Ik kocht daar een tas (komt nog een artikel over!), zomerschoenen en natuurlijk KIKO make-up! KIKO is een Italiaans make-up merk dat helaas niet in Nederland wordt verkocht. Wel in Italië en Duitsland en misschien ook in andere landen maar dat weet ik niet zeker. Er komen reviews aan over verschillende producten van KIKO en vandaag zijn de oogschaduws aan de beurt. Benieuwd? Lees dan snel verder…





Toen ik voor de schappen stond wist ik écht niet welke oogschaduw ik mee moest nemen. Er waren zeker 150 kleuren! Uiteindelijk nam ik deze kleuren mee: 119, 127, 142, 155 en 180. De verpakking van alle oogschaduws is hetzelfde. Ze kwamen in een mooi matzwart, kartonnen doosje. Dit gaf echt een luxegevoel! In dat doosje zit een andere verpakking met een doorzichtige deksel zodat je de keur kunt zien. Handig! De doosjes gaan open met een kliksysteem. Ik zal over alle oogschaduws apart iets vertellen, omdat ze best veel van elkaar verschillen.



119: Dit is een donkerbruine kleur met minuscule zilveren glittertjes. Deze glittertjes geven de oogschaduw echt een prachtige glans! De oogschaduw is goed gepigmenteerd, blijft goed zitten en is goed te blenden. De mooie glans die de oogschaduw in de pan heeft zie je gelukkig ook terug op je oog. De oogschaduw voelt zacht aan en er komt gelijk veel kleur vanaf. Ik vind dit een erg mooie neutrale kleur die ik zeker vaak zal gebruiken!



127: Deze oogschaduw is gebroken wit met een mooie glans. Ook deze oogschaduw is goed gepigmenteerd maar deze blijft iets minder goed zitten dan nummer 119. Je moet deze oogschaduw heel voorzichtig blenden, omdat anders alle kleur verdwijnt. Wel blijft er dan een hele mooie glans achter. Daarom is het erg mooi om een heel klein beetje van deze oogschaduw op het hoogste punt van je wenkbrauwbot te doen voor een mooie glans. Als je met je vinger over de oogschaduw heen gaat lijkt het wel een crème oogschaduw! Hij voelt zó zacht aan. Nummer 127 is nu één van mijn favoriete highlighters!



142: Dit is een lichtroze oogschaduw met kleine zilveren glittertjes. Dit zorgt, net als bij nummer 119, voor een mooie glans. Hij is goed gepigmenteerd, voelt zacht aan maar je moet voorzichtig blenden omdat anders alle kleur verdwijnt net als bij 127. Wat jammer is, is dat nummer 127 een hele mooie glans achterlaat op het oog, maar deze niet. Daarom zou ik eerder voor nummer 127 gaan dan voor deze. Het is zeker geen slechte oogschaduw, maar ik vind 127 net iets mooier.



155: Dit is een medium paarse kleur met redelijk chunky zilveren glittertjes. Dit is de oogschaduw waar ik het minst tevreden over ben. Het pigment is goed maar de glittertjes zijn te chunky waardoor je veel fall-out krijgt, hij blendt een beetje mwah en voelt kruimelig aan. Erg jammer, want het is wel een mooie kleur! Toch zou ik deze niet aanraden en zou gaan voor een andere paarse tint. Ze hadden er genoeg!



180: Deze oogschaduw is matzwart zonder enige shimmer. Ik heb deze gekocht om te gebruiken als eyeliner. Hier werkt hij erg fijn voor! Het geeft een heel zacht effect. De oogschaduw is zonder basis redelijk gepigmenteerd maar met basis knalt hij echt! Hij blijft héél goed zitten. Ik moest boenen om de swatch van mijn arm te krijgen! Omdat hij zo goed blijft zitten, blendt hij niet geweldig. Met wat moeite kun je hem wel blenden maar het kost iets meer moeite. Als je op zoek bent naar een mooie matzwarte oogschaduw, raad ik deze zeker aan!



Over het algemeen ben ik erg tevreden over de oogschaduws van KIKO. De kleuren die ik aanraad zijn 119, 127 en 180. Een beetje mwah vind ik kleur 142, en 155 zou ik echt laten liggen. Prima oogschaduws voor een prima prijs. Ze kosten namelijk €4,90 per stuk en je hebt een errug ruime kleurkeuze. Als je op vakantie een KIKO tegenkomt, zou ik zeker naar de oogschaduws kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten