maandag 30 augustus 2010

The Body Shop Shea Butter bodylotion

Bij het filiaal van TBS waar ik altijd heen ga (Rotterdam Alexandrium) heb je een hele muur met allemaal bodybutters, flessen bodylotion en allemaal van die leuke dingetjes waar je aan kunt snuffelen. Ik had een keer een tester meegekregen van een bodybutter en die vond ik niet echt fijn dus ging ik kijken bij de bodylotions. Toen ik dit flesje zag, leek het me een fijn en neutraal geurtje. Ik rook eraan en ik vond de geur zó lekker en neutraal dat ik ‘m mee nam…

Eenmaal thuis pakte ik meteen enthousiast de fles en begon ik me in te smeren. Een heerlijke geur kwam me tegemoet en ik merkte dat ik maar een klein beetje nodig had. De bodylotion is zuinig in gebruik, omdat de textuur precies goed is: niet te dun, niet te dik. Het is een crèmig goedje en smeert makkelijk uit.



Als ik de geur zou moeten omschrijven, zou ik het een warme en eigenlijk ook wel een beetje een herfstachtige geur vinden. Ik vind het zelf een fijne geur en ik vind het dan ook niet erg dat de geur best een tijdje blijft hangen maar ik snap dat er mensen zijn die dat niet zo fijn vinden.

Zodra ik deze bodylotion op breng, begint ‘ie eigenlijk al in te trekken. Dat gaat echt super snel! Wel merk ik dat er een beetje een ‘plakkerig’ gevoel achter blijft op mijn huid maar dat trekt na 5 minuutjes wel weg.



Op de fles staat dat dit een bodylotion is voor de very dry skin. Ik heb een normale huid, maar mijn schenen kunnen erg droog zijn dus ik gebruik deze bodylotion dan ook vooral op die plekken. Dit flesje met wonderspul verandert mijn droge huidje in een fijn gevoed en soepel huidje. De hydratatie is echt geweldig! Het maakt mijn huid super zacht en mijn huid voelt soepel aan.

De verpakking vind ik erg handig. Door het pompje is de verpakking hygiënisch omdat je niet telkens met je vingers in een potje hoeft te gaan en je kunt hierdoor ook de hoeveelheid makkelijk doseren. Ik ben best een hygiënefreak als het om verzorging gaat. Ik haal ook altijd mijn dagcrème uit het potje met een spateltje. Ik ben daarom ook erg blij met deze verpakking!

In deze fles zit 250 ml en volgens mij kostte het rond de 15 euro. Ik vind dit best duur voor een bodylotion, maar omdat ‘ie zo zuinig in gebruik is en omdat ik ‘m zo super fijn vind koop ik hem waarschijnlijk nog wel een keer! Misschien wel in een ander geurtje maar ik ga er in ieder geval voor zorgen dat ik altijd zo’n fles op mijn bureau heb staan.

Deze bodylotion is te koop bij The Body Shop en kost rond de 15 euro. Er zijn nog een stuk of 10 andere (misschien nog wel meer!) geuren verkrijgbaar dus als je een TBS tegenkomt zou ik zeker even naar binnen lopen. Al is het alleen om te snuffelen aan alle lekkere geurtjes.