woensdag 17 november 2010

Catrice Mattifying Mousse

Iedereen heeft vast wel eens een dag waarbij je huid er nogal 'dood' uitziet, de perfecte oplossing is foundation. Ik heb de laatste tijd nogal last van een vettige t-zone en ben daardoor opzoek gegaan naar een goedkope matterende foundation. Omdat dit mijn eerste foundation is, heb ik express een goedkope gekozen. Catrice heeft ook een matterende foundation, eigenlijk eerder gezegd mousse. Aangezien ik bijna altijd wel tevreden ben over Catrice, heb ik dit potje meegenomen.


De mousse zit in een glazen potje, met een bruine dop en op deze bruine dop weer een sticker. Op deze sticker kan je gelijk zien waarvoor deze mousse is, wat ik persoonlijk erg handig vind. De oude logo zit er alleen nog wel op, maar dat komt omdat ik deze mousse al heb voordat Catrice begon met vernieuwen. Misschien voor sommige van jullie een nadeel, is dat je met je vingers in het potje moet. Wat niet echt hygiƫnisch is, zelf vind ik het niet echt een nadeel.
Het eerste wat me opviel, dat de mousse heel luchtig is. Je moet wel even een paar keer met in het potje gaan, want zoveel komt er ook niet op je vinger. De mousse ruikt wel een beetje apart, maar wanneer het op je gezicht zit ruik je vrijwel niets. Ik doe alleen een beetje mousse op mijn t-zone en niet op heel mijn gezicht. Hij matteert redelijk, het enige wat nog een beetje blijft glimmen is het topje van mijn neus. Derest dekt ie wel goed, mijn huid ziet er ook niet zo heel dood meer uit. Het is niet een top foundation, ik denk niet dat ie vergeleken kan worden met een duurder merk. Maar hij is zeker fijn, hij doet z'n werk prima. Hij matteert niet alles, maar wel redelijk veel. Het voelt gelukkig nog alsof je huid kan ademen, ik er zo'n hekel aan als het voelt alsof de huid helemaal dicht geplamuurd zit. Iehl, dan heb ik gelijk de neiging om het eraf te halen. Je moet alleen wel voorzichtig zijn dat je niet te veel gebruikt, anders krijg je al snel een cakey effect.

Er zijn maar in totaal vier kleuren, dus ik weet niet zeker of er voor iedereen een kleur is. Wel jammer, want opzich is ie fijn en zeker voor de prijs! Het is niet de perfecte foundation, maar hij doet gewoon wat ie moet doen en er wordt niet veel meer beloofd.
Ik heb 'm zelf in de kleur 040 Golden Beige, ik ben zelf licht getint en dit is precies mijn kleur. Je moet gewoon even testen of jou kleur er ook tussen zit, maar ik kan het niet verzekeren

Catrice is te koop voor €4,69