zondag 28 november 2010

Herôme reinigende handgel

Ik vind hygiëne erg belangrijk en ik was mijn handen dan ook best vaak. Je handen zijn een bron van bacteriën en wanneer je aan je gezicht zit met je handen en je smeert al die bacteriën over je gezicht… yuk, kun je het je voorstellen wat dat met je huid doet!? Altijd je handen wassen gaat niet dus bestaan er nu ook reinigende handgels. Dit is een gel die je op je handen doet en dan verwijdert het, zonder water of zeep te gebruiken, alle bacteriën van je handen. Erg handig! Ik gebruik ook een reinigende handgel. Benieuwd naar mijn mening over de handgel van Herôme? Lees dan verder!



De verpakking vind ik zoals hoe een reinigende handgel moet zijn: hygiënisch. Het pompje is hygiënisch en het werkt ook erg makkelijk. Wat ik soms wel irritant vind, is dat een heel pompje veel te veel is om je handen mee te reinigen. Ik sta dus te pielen om de goede hoeveelheid te krijgen als ik handgel op mijn handen wil want je hebt maar heel weinig nodig. Wat ik ook erg grappig vind, is dat de gel blauw is! Ze hebben de verpakking expres doorzichtig gemaakt zodat je de blauwe gel ziet.

De gel zelf is best vreemd. Het is een koele gel die ook koel aanvoelt op de handen. De gel verandert snel in een soort vloeistof wanneer je begint met het ‘wassen’ van je handen. (Je maakt dezelfde bewegingen die je maakt als je je handen onder de kraan wast met water en zeep dus ik noem dit ook even ‘wassen’. ) De gel smelt als het ware op je huid. De gel is heel makkelijk te verspreiden omdat de gel een vloeistof wordt.

Tijdens de wasbeweging komt er een hele sterke alcoholgeur vrij. Dit is omdat alcohol je handen bacterievrij maakt. Alcohol staat ook als eerste op de ingrediëntenlijst. Wanneer de vloeistof in is getrokken, wat overigens erg snel gaat, ruik je de alcohol niet meer. Er blijft subtiel een verzorgende geur achter. De geur blijft best een tijdje hangen, maar dat vind ik niet erg omdat ik het wel een lekkere geur vind.



Omdat alcohol als eerste in de ingrediëntenlijst staat, zou je denken dat dit een uitdrogend product is. Dat is het niet! Er zitten ook andere ingrediënten in die je handen juist goed verzorgen. Wanneer ik deze handgel heb gebruikt, voelen mijn handen erg zacht aan. Ook voelen mijn handen schoon aan, wat natuurlijk het doel is van dit product.

Hebben jullie het ook soms dat je bijvoorbeeld in de stad loopt en een deur vast hebt gepakt en dan een vies gevoel hebt op je handen? Dat heb ik wel en ik vind het fijn om mijn handen dan te wassen. Dat kan natuurlijk niet overal en daarom vind ik dit zo’n fijn product. Je kunt altijd en overal je handen bacterievrij maken.

Ik gebruik deze handgel erg vaak. Ik gebruik hem wanneer ik even tussendoor mijn handen wil reinigen, ik gebruik hem voordat ik mijn gezicht ga reinigen, enzovoorts. Het handige is, dat er kleine, middelgrote en grote flessen te koop zijn. Wij hebben ze allemaal thuis. Er staat een grote fles in de keuken, ik heb een middelgroot flesje op mijn kamer en er liggen verspreid over tassen en door het huis kleine flesjes.

Andere merken verkopen ook reinigende handgels. Het kruidvat verkoopt bijvoorbeeld ook reinigende handgel van hun eigen merk en die heb ik nog niet geprobeerd dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik vind dit gewoon een erg fijne handgel en ben niet van plan een andere te kopen. Hij is best duur in vergelijking met die van bijvoorbeeld het Kruidvat zelf, maar ik heb het geld er zeker voor over.

Deze handgel is onder andere verkrijgbaar bij het Kruidvat voor €5.99. Dit is voor 200 ml. Ik weet dat dit niet goedkoop is, maar ik heb het er zeker voor over en ik raad dit product ook zeker aan.

Gebruiken jullie handgel? Zo ja, welke? Zijn jullie er tevreden over?