donderdag 30 december 2010

Olaz Complete dagcrème

Ik denk ongeveer 3/4 jaar geleden kreeg ik last van een droge huid en daarom ging ik opzoek naar een dagcrème speciaal voor een droge huid. Dit is mijn eerste dagcrème dus ik had niet een bepaald merk in gedachten. Deze van Olaz sprak me aan en ik had ook een keer iets gelezen over een dagcrème van Olaz, dus ik waagde het erop. En nog steeds heb ik geen spijt van deze aankoop.






De verpakking is niet echt heel speciaal, een zwarte dop en derest is wit/transparant met zwarte letters. Ik vind de verpakking niet echt spannend en speciaal.
De geur is moeilijk te beschrijven. Het iets weg van Nivea, maar dan wat meer geparfumeerd. Het is makkelijk om uit te smeren, het is niet te waterig, maar ook niet te dik. Een prima substantie, dus.
Nu de werking, waar het natuurlijk om gaat. Wanneer je het op je gezicht hebt gesmeerd, duurt het ongeveer 1 à 2 minuten om in te trekken. Wat ik opzich redelijk snel vind. Wat me ook is opgevallen dat mijn droge huid bijna helemaal verdwenen. Het gaat niet helemaal weg, je ziet nog wel een beetje van mijn droge huid, maar het is wel bijna helemaal verdwenen. Ik merk ook een verschil wanneer ik deze dagcrème een dag niet gebruik, mijn huid wordt weer droog en ik krijg eerder last van onzuiverheden.
Een voordeel aan deze dagcrème is dat deze ook nog SPF 15 heeft, wat ik persoonlijk erg fijn vind. Zo weet ik dat elke dag mijn huid wordt beschermd tegen de zon. Wat ik opzich wel een prettig idee vind.

Ik vind het een erg fijna dagcrème, hij is niet echt heel speciaal. Maar hij doet gewoon wat hij eigenlijk hoort te doen. Helaas is dit mijn eerste dagcrème, dus kan ik ze niet echt vergelijken met een andere dagcrème. Hij begint nu een op te raken en ik heb er aardig lang mee gedaan.

Olaz is te koop bij verschillende drogisterijen, je betaalt €9,95 voor 50ml