zaterdag 5 februari 2011

Nivea Soft, Hydraterende Crème

De verpakking vind ik vrij tegenvallen. Hij is 'saai' wit, met aan elke kant 'Nivea Soft'. Ik had wel iets spannender verwacht, maar deze eerste indruk hoeft natuurlijk niet voor de werking te gelden. Ik heb trouwens ook net gezien, dat ze de verpakking hebben veranderd! De geur is weer typisch Nivea, ik kan deze geur nooit omschrijven, maar waarschijnlijk begrijpen jullie me wel :)
Deze crème is een tussenvorm van een bodylotion en een bodybutter. Hij is voedender dan een normale lotion en wat dikker, maar niet zo dik qua substantie als bij een bodybutter. Dit zijn de algemene dingen, nu ga ik de werking uitleggen voor bij het lichaam, handen en het gezicht.



Lichaam:
Deze crème smeert fijn uit, niet te dik. Hij trekt ook vrij snel in. Mijn benen voelen wel nog een iets van 5 minuten vettig, maar dit gevoel is alweer snel over. Ik heb van mezelf, een vrij droge huid en dat dan vooral op mijn benen. Wanneer ik smeer, is 'het droge' zegmaar verdwenen is. Ik heb ook het gevoel, dat hij mijn huid goed hydriateerd. Voor het lichaam is deze crème zeker aan te raden!

Gezicht:
Voor het gezicht duurt het veel langer voordat het in is getrokken, je houdt vrij lang een vettig gevoel. Ik denk dat deze crème voor overdag iets té is. Daarom gebruik ik hem ook al nachtcrème, zodat ie lekker de tijd heeft om in te trekken. Hij is ook lekker voedend, dus kan je huid even 's nachts bijkomen. Je wordt wakker met een zacht en gehydriateerd huidje wakker. Ik zou 'm afraden om 's ochtends te gebruiken, omdat het toch wat langer duurt om in te trekken.

Handen:
Ook bij mijn handen heeft ie wat langer de tijd nodig om in te trekken, veel meer dan bij je lichaam. Hij is wel een stuk voedender vergeleken met mijn andere handcrèmes. Ik vind hem wel wat onhandiger voor bijvoorbeeld op school, doordat je nog een tijdje last hebt van vette handen. Ikzelf doe hem altijd op voordat ik ga slapen en als ik wakker word, zodat hij lekker de tijd heeft om in te trekken. Mijn handen worden super zacht van deze crème en dit zachte gevoel blijft een tijdje aanhouden. Ik vind 'm fijn voor mijn handen, alleen ik gebruik hem niet even voor tussendoor.

Nivea Soft is zeker een aanraden, vooral als je niet zoveel te besteden hebt. Je hebt dan namelijk gelijk 3-in-1. Je krijgt echt super veel in zo'n potje, ik heb 'm denk ik nu bijna een jaar en hij is nog steeds niet op de helft, 200 ml vind ik persoonlijk vrij veel.
Nivea Soft is te koop bij verschillende drogisterijen voor €3,38