woensdag 2 maart 2011

2True Shade No.1

Ik heb deze oogschaduw al een lange tijd, ik denk nu ongeveer 2 jaar. In die tijd, begon ik me net te interesseren in beauty. Ik kocht willekeurig wat spullen, zonder dat ik echt wist waarmee ik bezig was. Het enige waar ik al een beetje van af wist waren smokey eyes. Ik had al heel veel filmpjes bekeken en hierdoor wilde graag zelf aan de slag. En daarvoor heb je zwarte oogschaduw nodig. Ik kocht deze zwarte oogschaduw van een voor mij toen nog onbekend merk, 2True. Geen flauw idee wat ik kon verwachten en wat ik nou eigenlijk in huis had gehaald.


De verpakking is zwart met in het midden een doorzichtig plastic gedeelte, met nog roze glanzende letters: 2True. De verpakking vind ik er nogal cheap uitzien, dat komt denk ik vooral door de roze glanzende letters. Maar het gaat uiteindelijk om de werking van de oogschaduw zelf.
De oogschaduw korrelt vrijwel niet, meestal is dit wel het geval bij de meeste van mijn oogschaduws. Doordat hij vrijwel niet korrelt, zorgt ie voor weinig fall-out. Wat natuurlijk een groot voordeel is, anders ligt het voordat je het weet overal oogschaduw. De textuur is zacht, je kan het makkelijk aanbrengen op je ooglid. Het voelt romig aan, ook al is dit een poeder.
Deze oogschaduw blendt fijn, ik heb alleen geen flauw idee hoelang hij blijft zitten. Ik draag eigenlijk bijna nooit oogschaduw, ik gebruik deze alleen voor ooglooks thuis en haal 'm daarna er gelijk af.



Hierboven kan je de pigmentatie zien op de foto's. Vroeger vond ik de pigmentatie echt helemaal geweldig, omdat ik niet beter wist. Tegenwoordig vind ik 'm nog steeds redelijk. Het is niet zo, dat je een pikzwarte swatch op je hand hebt. Qua pigmentatie komt ie eigenlijk best wel in de buurt van de 88 Shimmer Palette zoals jullie kunnen zien (alleen de ene is mat en de andere zit vol shimmers). Ik vind de pigmentatie zeker geslaagd en zeker voor de prijs.
De kleur is overigens mat zwart, er is geen enkele shimmer in te vinden. Het is natuurlijk altijd handig om een matte zwarte oogschaduw te hebben, zeker om mooie looks te maken.Ik vind dit een mooie zwarte kleur, Deze kleur is zeker bruikbaar voor een smokey eye. Alleen moet je wel een paar laagjes zwart aanbrengen, voordat je helemaal een mooi laagje zwart ziet. Het is overigens de kleur Shad No. 1

Ik zou de oogschaduw niet opnieuw kopen, ik vind 'm wel goed, maar ik ga dan liever voor het merk Catrice. Omdat ik Catrice kwalitatief iets beter vind.
Ik ben er erg blij mee en heb er geen spijt van dat ik hem heb aangeschaft. Zelf heb ik niet zoveel producten van het merk 2True en vind het op zich wel een goed merk en ben erg tevreden over de pigmentatie en kleur. Ik ben van plan om misschien wat andere procuten aan te schaffen. Zodat ik deze kan reviewen, ik ben namelijk wel benieuwd naar de lipglossjes :)
2True Shade No. 1 is te koop bij het Kruidvat voor de prijs van ongeveer 3,-. Alle producten kosten 3,- en als je 3 producten koop, dan kost het bij elkaar 7,50