maandag 21 maart 2011

Essence Quick Dry Topcoat

Topcoat is een must-have voor in je stash. Hierdoor blijft namelijk je nagellak langer zitten, het vormt als het ware een extra laagje voor op je nagels. Tegenwoordig wil iedereen een quick dry top coat, niemand wil een half uur zitten voordat je weer eindelijk iets kan aanraken. Een half uur kan ikzelf niet volhouden, dus ging ik op zoek naar een snel drogende. Ik had alleen niet zoveel zin om iets te gaan bestellen of een aardig prijsje ervoor te betalen. Zo kwam ik uiteindelijk bij Essence variant van een snel drogende topcoat, voor een zacht prijsje nam ik deze mee.


De verpakking is doorzichtig met een witte dop, op het doorzichtige deel zitten nog wat blauwe glimmende details. Niet speciaal, eigenlijk hoeft van mij de verpakking van een topcoat er heel spectaculair eruit te zien.
De substantie is gewoon hetzelfde als iedere topcoat, namelijk een beetje olieachtig. Smeert makkelijk uit en is al ongeveer al een half jaar helemaal perfect, zonder uit te drogen. Met topcoat blijft de nagellak ongeveer één dag langer zitten, zonder chips.
Wat voor mij natuurlijk de grote vraag was, hoe snel droogt deze topcoat op? Super benieuwd naar het resultaat verdeelde ik de topcoat over mijn nagels. Na ongeveer een kwartier was hij eindelijk een klein beetje opgedroogd, wat ik niet echt heel snel noem. Mijn andere, niet snel drogende topcoat, is ongeveer net zo snel. Na een kwartier wachten, moest ik nog steeds wel oppassen. Er kunnen nog steeds namelijk deukjes en krasjes in je nagellak onstaan. De naam quick dry topcoat heeft eigenlijk geen betekenis hier.


Als je opzoek bent naar een normale topcoat en niet specifiek naar een snel drogende, dan is deze het wel waard om te kopen. Eigenlijk had ik deze topcoat niet hoeven te kopen, want mijn oude is net zo snel. Helaas is het quick dry deel een grote teleurstelling, misschien komt het ook doordat ik te hoge verwachtingen had.

Essence Quick Dry Topcoat is te koop bij het Kruidvat voor €1,69