donderdag 17 maart 2011

Essence XXXL Nudes Lipgloss

Ik heb deze twee lipglossjes al een tijdje en het werd wel eens tijd voor een review. Toen ik deze twee zag liggen kon ik me niet inhouden, ik heb sowieso een zwak voor lipproducten met een nude kleurtje. Dus misschien verbaast het jullie niet, dat ik twee lipglossjes heb ik gekocht met de naam XXXL nudes lipgloss. Ik heb gekozen voor de kleurtjes Nude Kiss en Pure Beauty, klinkt veelbelovend toch?


De verpakking vind ik zelf wel mooi, het is niet chic, maar ik vind dat zilver wel wat hebben. Op de huls zelf staan er in het zilver nog wat mooie versiersels. Ik vind de verpakking zelf wel mooi, alleen de ander vindt misschien het zilveren gedeelte juist niet mooi.
Nude Kiss Pure Beauty

De kleuren zijn beide erg verschillend zoals jullie kunnen zien op de foto's met swatches. Nude kiss is een kleur dat een beetje tussen paars en roze in zit, met een mooie zilveren shimmer. Pure Beauty is een stuk lichter dan Nude kiss, Pure Beauty is meer héél licht peachy, deze bevat ook een mooie zilveren shimmer. Beide kleurtjes vind ik erg mooi en zeker nude. Helaas zijn de kleuren minder zichtbaar op de lippen, dan de swatches op de hand. Ik had ook verwacht dat er iets meer pigment in de glossjes zat, maar ondanks dat zijn ze zeker draagbaar en nog erg nude. Ik moet ook eerlijk zeggen, dat je in het echt wel een iets duidelijker verschil ziet tussen beide kleuren. Op de foto's zie je dat namelijk niet zo goed.

De substantie is een beetje waterig, maar doordat ze juist een beetje waterig zijn, voelen ze fijn aan op de lippen. Ik heb ook niet echt het gevoel dat ik een laag lipgloss op mijn lippen heb, het is niet zo dat ik me er de hele tijd aan irriteer aan het gevoel dat ik lipgloss op heb. Ook smeren ze fijn uit, waarschijnlijk doordat ze waterig zijn. Wat me ook opgevallen is, is dat deze glossjes helemaal niet zo plakkerig zijn. Je haar blijft wel aan je lippen plakken, dat is eigenlijk bijna altijd het geval met lipgloss. Maar wat ik vooral erg prettig vind, is dat je lippen niet elke keer vast plakken aan elkaar. Er zit ook een geur aan ze vast, een soort zoet karamel-achtig iets. Voor mij niet echt storend, maar misschien vind jij dit juist heel erg vies ruiken. Gelukkig ruik je niks wanneer je 'm op hebt, misschien in de verte ruik je nog wel iets, maar je ruikt het niet echt heel sterk.
Natuurlijk is de grote vraag, hoelang blijft deze gloss nou eigenlijk zitten. Ik heb gekeken hoelang ze zonder iets te eten of te drinken blijven zitten en wanneer je wel een tussendoortje neemt of even wat drinkt. Ik heb eerst getest zonder eten en drinken en ongeveer na een uur was er niet veel meer te bekennen van lipgloss. Op zich is dit wel redelijk, want de meeste lipglossjes van mij houden het ook niet langer uit. Wanneer je net gedronken hebt, zit de gloss er bijna nog perfect op en dit is ook het geval met een klein tussendoortje. Helaas overleven ze geen grote maaltijd.

Ik ben erg blij met deze lipglossjes, ik vind de kleuren erg mooi. Ook zijn deze glossjes erg fijn in gebruik, ik kan ze zeker aanraden, zeker als je dol bent op nude kleurtjes zoals ik. Er zijn in totaal vier kleuren verkrijgbaar volgens mij, waarvan Nude Kiss en Pure Beauty er twee zijn. Misschien, als je deze kleuren niet leuk vind, kan je altijd nog kiezen tussen twee andere kleurtjes.
De Essence XXXL Nudes zijn te koop bij het Kruidvat voor €1,79 per stuk

Zijn jullie ook net zo gek als ik op nude kleurtjes, of zijn jullie meer van de felle kleurtjes?