vrijdag 18 maart 2011

Tips voor het douchen

Douchen is voor (haast) iedereen vanzelfsprekend. Iedereen douchet –waarschijnlijk- meerdere keren in de week. Ik douche zelf iedere dag maar ik was mijn haren om de dag omdat mijn haren anders erg pluizig worden en dan worden ze ook snel vettig. Ik heb zelf, na een aantal artikelen op internet te hebben gelezen, mijn perfecte doucheroutine gevonden. Ik heb deze routine niet zomaar, maar omdat er een aantal dingen zijn waar je eigenlijk rekening mee zou moeten houden tijdens het douchen. Benieuwd naar deze punten? Lees dan snel verder…



Producten voor je haren verstoppen je poriën. Ik was hierom eerst mijn haren met shampoo, daarna doe ik conditioner in mijn haren en als ik alles met mijn haren heb gedaan ga ik mijn gezicht pas wassen. Dit doe ik zodat ik dan alle haarproducten gelijk weer uit mijn poriën haal.

Was je gezicht eerst met een facewash voordat je je gezicht scrubt. Veel mensen scrubben eerst hun gezicht en wassen daarna hun gezicht pas met een facewash omdat je dan de laatste restjes van de scrub weghaalt. Eigenlijk is dit heel slecht! Als je gaat scrubben op een huid die niet eerst is gereinigd, masseer je de viezigheid alleen maar dieper in je poriën. Daarom moet je zorgen dat je gezicht helemaal schoon is door middel van een facewash voordat je je gezicht gaat scrubben.

Als je in de tijd dat je conditioner in je haren aan het trekken is je lichaam wast, kan dit erg veel tijd schelen! Ik doe dit áltijd want ik heb tijdens het in laten trekken van mijn conditioner toch niets anders te doen, haha.

Scrub eerst je benen en scheer je benen daarna pas. Als je je benen scheert voordat je ze hebt gescrubt, zitten alle dode huidcellen nog op je huid. Die gaan ook op het scheermesje zitten en zo scheer je een stuk minder makkelijk en precies en heb je de kans dat je haartjes mist. Als de dode huidcellen niet op de huid liggen, neemt het scheermesje echt alleen de haartjes mee.

Dit waren een aantal tips die je toe kunt passen tijdens het douchen. Hebben jullie een vaste routine die jullie altijd aanhouden als jullie douchen?

bron