dinsdag 8 maart 2011

NOTD Catrice 'Caught On The Red Carpet'

Ik zocht al een tijdje een mooie wijnrode kleur nagellak, een chic kleurtje. Catrice heeft nu onderhand alle kleuren van de regenboog, dus het is misschien niet zo vreemd dat ik hier voor deze wijnrode kleur ben gaan kijken. Ik had nog een cadeaukaart van het Kruidvat en dat kwam handig uit.


De kleur is wijnrood, alleen ik had verwacht dat hij iets donkerder was geweest. Wel jammer, maar op zich vind ik dit niet zo'n heel groot probleem. De naam vind ik overigens helemaal geweldig, hoe verzinnen ze het 'Caught on the red carpet'? Het is een kleurtje, die je altijd kan dragen. Op een gala, naar school noem maar op. Een kleurtje voor heel het jaar door, in de winter vind ik 'm draagbaar, maar ook in de zomer. Dit lakje bevat geen shimmer, maar wel een mooie creamy finish. Ik kan trouwens de kleur niet helemaal perfect op de camera krijgen, hij is in het echt een tikkie donkerder. Sorry, ik heb tientallen foto's gemaakt, maar elke foto liet de kleur iets te licht zien.
De substantie is niet waterig en ook niet te dik, perfect dus. Hij smeert fijn uit en laat geen strepen achter. Hij dekt ongeveer in 2 lagen, één is net niet genoeg, voor een betere resultaat heb ik nog een tweede laagje aangebracht. Hij droogt niet super snel, gewoon eigenlijk zoals een normale nagellak. Ik was best wel verbaasd hoe lang dit lakje op mijn nagels bleef zonder te chippen. Ongeveer 3 à 4 dagen (met topcoat). Normaal chipt een nagellak al de tweede dag bij mij, maar deze heeft het vrij lang volgehouden.

Dit is vanaf nu een van mijn favoriete lakjes, alles is perfect aan dit lakje. De kleur, de substantie, de dekking, de prijs.. alles eigenlijk gewoon. Dit lakje is zeker aan te raden. Sowieso ben ik altijd erg tevreden over de lakjes van Catrice, ze hebben ook een fijne brede kwast, waardoor de nagellak erg fijn aanbrengt.

Catrice Ultimate Nail Laquer is te koop bij het Kruidvat en de Trekpleister voor €2,50. Sommige lakjes gaan het uit het schap, waardoor er op deze lakjes een korting van 50% wordt gegeven.