zondag 17 april 2011

The Body Shop Mangoscrub

Je lichaam scrubben is een must. Het verwijdert de dode huidcellen waardoor je huid meer gaat stralen en nu het zonnetje weer gaat schijnen wil je natuurlijk wel mooi egaal bruin worden. Hier kan scrubben ook bij helpen! Bovendien verbeterd het de bloedcirculatie, wat ervoor zorgt dat je huid er gezonden uitziet.

Zoals je ziet heeft scrubben genoeg pluspunten, maar een fijne scrub vinden vind ik best wel lastig. Mijn huid kan niet heel veel hebben, dus veel scrubs zijn te grof voor mijn huid. In een giftset die ik kocht bij TBS zat deze bodyscrub. Benieuwd naar mijn mening over deze scrub? Lees dan snel verder…



The Body Shop verkoopt verschillende soorten bodyscrub, en ik heb de mangoscrub. Deze is geschikt voor de zeer droge huid. Ik heb geen zeer droge huid, maar eigenlijk kan iedere huid deze scrub gebruiken. Ik denk dat mijn huid het extra beetje verzorging dat vaak in producten voor de droge huid zit, helemaal niet erg vind.

Ik vind de verpakking van de scrub vrolijk en eigenlijk denk ik wel aan mango als ik deze verpakking zie. Op het plaatje op de dop zie je ook stukjes mango. De scrub zit in een pot en ik weet dat dit voor mensen een nadeel kan zijn. Ik heb niet zo veel problemen met potten waarbij ik het product met mijn handen uit de pot moet halen, maar bij deze scrub vind ik het een nadeel. Als je deze scrub in de douche hebt staan en je wilt een beetje scrub uit de pot pakken, drupt er altijd een beetje water in het potje. Dit is niet goed voor de scrub dus ik zou het handiger vinden als TBS zijn scrubs in een andere verpakking zou doen.



De geur van de scrub vind ik echt heerlijk! Hebben jullie ooit de tropisch fruit thee van Pickwick gedronken? Daar ruikt deze scrub precies naar. Het is echt een feestje om deze scrub in de douche te gebruiken. Ik word helemaal vrolijk bij het ruiken van deze heerlijke, zomerse geur. Als ik in de loop van de dag nog even aan mijn armen snuffel, ruik ik de geur nog steeds. Ik vind dat zelf erg fijn als het product dat ik heb gebruikt lekker ruikt.

De geur ruiken is een feestje, maar het product gebruiken is gewoon een dikke parteh! Als je met dit product begint te scrubben, voel je dat de fijne korreltjes op een zachte manier de dode huidcellen verwijderen. Als je even hebt gescrubt, precies lang genoeg om weer een zacht huidje te krijgen, smelten de korreltjes op de huid en voel je dat er een heerlijke olie is ontstaan die je huid voedt. Als ik onder de douche vandaan kom, voelt mijn huid zacht en gehydrateerd aan. Er ligt een dun vettig laagje over mijn huid, dus je insmeren na gebruik van dit product is niet nodig. Dit vettige gevoel trekt redelijk snel weg, maar mijn huid blijft wel een lange tijd gehydrateerd.



Wat ik wel een nadeel vind, is dat dit product niet echt zuinig in gebruik is. Je hebt best veel product nodig om je fijn te kunnen scrubben. Dit is een miniverpakking en deze is al voor een best groot deel leeg na drie keer gebruik, maar ik ben bang dat je ook met de full-size niet erg lang zal doen.

Zoals ik al zei, is dit een miniverpakking maar ik ga zeker de full-size kopen als deze op is. Ik weet nog niet goed of ik dan weer voor de mangoscrub ga, of dat ik kies voor een andere geur. The Body Shop heeft namelijk verschillende scrubs. Ze hebben buiten de mangoscrub bijvoorbeeld ook een olijfscrub en een sheascrub met sheabutter.

Deze scrub is te koop bij The Body Shop voor €15,-. Voor 15 euro krijg je 200ml product. Dit is niet echt goedkoop als je bedenkt dat deze scrub niet zuinig in gebruik is, maar toch vind ik deze scrub het geld dubbel en dwars waard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten