vrijdag 29 april 2011

Dove Go Fresh bodylotion Groene Thee en Komkommer

Bodylotion: ik gebruik het iedere avond. ’s Ochtends wakker worden met een zacht huidje vind ik heerlijk. Mijn kast staat vol met bodylotions en bodybutters, maar ik blijf op zoek naar betere bodylotions. Benieuwd of deze frisse bodylotion van Dove met komkommer en groene thee mijn nieuwe favoriete bodylotion is? Lees dan snel verder…



De verpakking van deze bodylotion vind ik goed bij de naam en de ingrediënten passen. Komkommer en groene thee zijn beide groen en de fles van de bodylotion ook. De dop is makkelijk open te krijgen maar sluit helaas niet helemaal goed af. Het is niet zo dat de dop lekt en dat er bodylotion all over the place zit als je de fles neerlegt, maar het staat gewoon wat minder net, zo’n niet helemaal goed afgesloten dop.

Volgens Dove is dit een frisse bodylotion, met een frisse geur en als basis een lichte lotion die snel intrekt. De geur is inderdaad fris. Eerst ruik je ergens komkommer en na een tijdje ruik je een beetje menthol. Deze twee geuren samen vind ik erg lekker ruiken en vooral heerlijk fris.




De lotion voelt inderdaad licht aan op de huid en smeert makkelijk uit. Je hebt maar een klein beetje nodig om je gehele lichaam in te smeren. Omdat er menthol in de lotion zit, samen met nog meer verfrissende ingrediënten, voelt de lotion verkoelend aan op de huid. Daarom vind ik het heerlijk om deze lotion te gebruiken als ik een dag in de zon heb gezeten. De lotion trekt ook redelijk snel in. Je kunt je niet gelijk aankleden, maar na een minuutje is alles wel goed ingetrokken en kun je een broek aantrekken zonder plakbenen te hebben in je broek.

Dove zegt ook dat de lotion goed hydrateerd en dit 12 uur lang blijft doen. Helaas komt Dove deze belofte niet na. Mijn huid voelt even gehydrateerd aan, maar na 2 à 3 uur voelt mijn huid alweer minder soepel aan. Jammer!

Geschikt voor jou: deze lotion is geschikt voor jou, als je op zoek bent naar een verkoelende lotion met een lekkere geur en je geen erg hydraterende lotion nodig hebt.

Niet geschikt voor jou: deze lotion is niet geschikt voor jou, als je een erg droge huid hebt en dus een goed hydraterende lotion nodig hebt.

Deze bodylotion is onder andere te koop bij het Kruidvat voor €5,95.

Wat is jullie favoriete bodylotion?

En wat vinden jullie van het ‘(niet) geschikt voor jou’ verhaaltje op het einde van de review? Moeten we die er in houden?

1 opmerking:

  1. Hey Carmen
    Ik vroeg me af of het heel sterk naar komkommer ruikt daar ben ik naar op zoek
    Groetjes Suzy

    BeantwoordenVerwijderen