dinsdag 12 april 2011

Hema Duo Eyeshadow '38'

Ik ben niet echt fan van oogschaduw, maar ik vind het wel altijd leuk om looks te maken thuis. Eigenlijk gebruik ik hiervoor bijna altijd mijn 88 Shimmer Palette en verwaarloos de rest van mijn oogschaduw. Niet bepaald eerlijk voor de anderen oogschaduws, toch ;)? Ik heb weer mijn oogschaduwstash overhoop gehaald op zoek naar herontdekkingen. Ik heb een paar uitgetest waaronder deze oogschaduw van de Hema.



De verpakking vind ik erg chique, vooral voor een budget merk zoals de Hema. Ze hebben een goede keuze gemaakt om de verpakking zwart te laten en door een stukje van de bovenkant doorzichtig te laten, zodat je de kleuren goed kunt zien.


De rechter kleur is een wat donkerdere groen, je kan hem het beste beschrijven als mosgroen denk ik. De linker kleur is weer een wat lichtere kleur groen, deze kan je het beste beschrijven als mint. In de verpakking herken je niet zo 1 2 3 de kleur mint, het is ook een vrij moeilijke kleur om te beschrijven. Soms heb ik namelijk het gevoel dat deze juist weer een beetje geel/groen is, laten we het maar houden op een mintachtige kleur. Allebei de kleuren bevatten kleine gouden shimmers, op de foto zie je ze helaas niet.

De pigmentatie vind ik erg goed. Hij geeft meer kleur af dan ik eigenlijk had verwacht, ik was wel een beetje verbaasd. Op de foto lijkt het alsof ze heel erg korrelig zijn, maar dat valt in het echt hartstikke mee. Hij is inderdaad een beetje korrelig, maar de camera laat het erger lijken op de foto.Doordat ze ook niet erg korrelig zijn zorgen ze voor geen fall-out.

De kleuren zijn makkelijk te verdelen over het ooglid, al moet ik zeggen dat de kleuren wat minder opvallend zijn. Op mijn ogen worden de kleuren wat zachter en vallen ze niet meer zo op, terwijl de swatches op mijn arm veel overtuigender zijn. Deze kleuren zijn ook makkelijk te blenden, waardoor deze oogschaduw fijn in gebruik is. Je kan namelijk met deze kleuren leuke looks maken, je kan natuurlijk nog altijd extra kleuren erbij voegen.


Ik vind deze duo oogschaduw van de hema erg fijn, hij behoort niet tot mijn favorieten, maar hij kan door in de categorie van redelijk fijn. Niet speciaal, maar ook niet slecht. Één minpunt vind ik, de kleuren vallen minder op als ik deze aanbreng op mijn ooglid. Wat op zich erg jammer is, maar desondanks vind ik het nog steeds een fijne duo oogschaduw. Ik vind het erg leuk om met deze duo oogschaduw looks te maken, want ik kom liever niet buiten met felle kleuren oogschaduw op mijn ogen.

Duo Oogschaduw '38' is te koop bij de Hema voor 3,25