vrijdag 8 april 2011

Je gezicht reinigen is een must!

Het is erg belangerijk om elke dag je gezicht grondig te reinigen. Iedereen slaat het natuurlijk wel eens over, omdat diegene even geen zin heeft. Dit is alleen absoluut niet slim en niet goed voor je huid. Hieronder lees je waarom het een must is om je gezicht dagelijks te wassen.


Je huid staat de hele dag bloot aan allerlei invloeden van buitenaf, bijvoorbeeld aan uitlaatgassen van auto's. Het is daarom ook erg belangrijk om je gezicht 's avonds te reinigen, om vuil, talg en zweet van je gezicht af te halen. Natuurlijk moet je er ook voor zorgen, dat al je make-up van je gezicht af is. Zodat je huid weer kan ademen. 's Ochtends je gezicht wassen is ook een belangrijk punt, doordat je huid 's nachts bezig is met het herstellen. Waardoor er allemaal restjes talg ontstaat. Je huid 's ochtends reinigen helpt je ook op de voorbereiding van je dagcrème, zodat je huid de dagcrème beter opneemt.

Vroeger reinigde ik mijn gezicht maar één keer per dag, omdat ik dacht dat het slecht was voor je huid om het twee keer per dag te reinigen. Sinds een kort reinig ik mijn gezicht twee keer per dag en ik merk dat mijn huid veel gezonder is dan eerst. Wanneer je je gezicht eigenlijk bijna niet reinigt, ontstaan er verstoppingen, waardoor er weer onzuiverheden ontstaan en puistjes. Daarom adviseer ik om elke ochtend je gezicht te reinigen en dit weer te herhalen 's avonds.

Je kunt het beste je gezicht reinigen door middel van tonic en reinigingsmelk en niet met water. De huid op je gezicht bezit namelijk een soort beschermlaagje, die bestaat uit een mengsel van talg en zweet. Dit beschermlaagje beschermt tegen bacteriën Als je de hele tijd je gezicht gaat wassen met warm water of met een combinatie van zeep, dan spoel je als het ware dit beschermlaagje weg. De vette huid kan dit wel aan, alleen de droge en gevoelige huid trekt dit een heel stuk minder. Daarom kan je beter met tonic en reinigingsmelk wassen. Je moet alleen wel eerst je huidtype bepalen voordat je de goede reinigingsproducten kan aanschaffen.

Om je 'reinigingsproces' helemaal af te maken moet je natuurlijk ook je oogmake-up er afhalen, waaronder ook mascara. Al doe je dit niet, dan kunnen er oogirritaties ontstaan en kunnen zelfs je traanbuizen verstoppen! Klinkt niet echt bepaald prettig. Als ik geen zin heb om mijn gezicht te reinigen, probeer ik mezelf te dwingen. Ik merk namelijk als ik een keer oversla, dat ik al last van puistjes krijg.

Slaan jullie het wel eens of regelmatig over om je gezicht te reinigen?