dinsdag 31 mei 2011

Kruidvat Oog en Lip Make-up Remover

Ik was het een beetje zat om steeds dure oogmake-up removers te kopen, aangezien ik niet zo’n groot budget heb. Mijn oude remover was opgeraakt en ik ging opzoek naar een goedkopere. Het liefst heb ik een olie en geen lotion, persoonlijk vind ik een olie fijner om mijn oogmake-up te verwijderen. Ik keek wat rond bij Kruidvats eigen merk en ik zag deze oog en lip oogmake-up remover, voor €1,99 nam ik hem mee naar
huis.



De verpakking is zoals derest van de gezichtsverzorgingsproducten, doorzichtig met blauwe details. Niks mis mee als je het aan mijn vraagt, het straalt misschien geen luxe uit, maar het ziet er ook niet heel cheap uit.
De substantie van de oog en lip make-up remover bestaat uit twee lagen, de bovenste laag is een vloeistof op oliebasis en de onderste op waterbasis. Je moet deze twee lagen schudden voordat je hem kan gebruiken. Soms kan dit een nadeel zijn, omdat de twee vloeistoffen blijven niet zo heel lang gemengd. Het is niet zo dat je even kan wachten voordat je hem gaat gebruiken, wanneer je geschud hebt moet je hem ook echt gelijk gebruiken.

Hij haalt oogschaduw zonder problemen weg en het belangrijkste van alles: hij haalt zelfs mijn waterproof mascara weg. Dit gaat niet helemaal vlekkeloos, ik word namelijk wakker met vlekken onder mijn ogen. De vlekken zijn niet heel erg storend, want dat haal ik met een veeg in de ochtend weg, maar het betekent wel dat hij niet alle mascara wegkrijgt. Doordat hij ook uit een oliebasis bestaat, laat hij een vettig laagje achter. Ik heb hier zelf geen problemen mee, maar veel mensen hebben liever geen vettige ogen. Wanneer je iets te enthousiast bent met deze remover en te veel gebruikt, kan het gebeuren dat het in je ogen komt, hierdoor gaan je ogen irriteren en ga je een tijdje wazig kijken. Wat niet bepaald een prettig gevoel geeft, dit vind ik zelf wel een groot nadeel.

Deze remover haalt niet alleen oogmake-up weg, maar ook verschillende lipproducten. Zelf had ik altijd heel veel moeite om lipstick van mijn lippen af te krijgen, boenen met een tissue hielp niet en ik kreeg er alleen maar schrale lippen van. Je doet een beetje van de remover op een watje en haalt dit over je lippen. Hij haalt heel makkelijk lipstick weg, zelfs rode lipstick. Je hoeft ook helemaal niet hard te boenen en je krijgt absoluut geen schrale lippen.

Ik zit een beetje in een tweestrijd met deze oog en lip make-up remover. Hij haalt mijn waterproof mascara redelijk weg, maar er blijven wel resten mascara achter. Hij irriteert ook vrij snel mijn ogen, wanneer ik te veel gebruik.
Ik ben een groot fan van deze remover voor de lippen, hij haalt het makkelijk weg zonder hard te boenen en schrale lippen. Ik zou hem opnieuw kopen alleen voor de lippen en heel misschien voor de ogen, want ondanks sommige nadelen ben ik op zich tevreden.
Kruidvat Oog en Lip Make-up Remover is te koop voor €1,99

Geen opmerkingen:

Een reactie posten