zondag 24 juli 2011

EOTD Natural with a pop of color

Het is zomer en dat betekent lekker weer! Tenminste, ik hoop dat het in Nederland lekker weer is want ik zit nu waarschijnlijk lekker met m’n luie bips op een terrasje in Florence! Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw, teletub… Ik dwaal af.

Als het warm is smelt make-up als het ware van je gezicht af. Niet zo fijn natuurlijk! Daarom vind ik het fijn om niet al teveel make-up te dragen in de zomer. In dit artikel laat ik een simpele ooglook zien die door een blauw lijntje onder het oog lekker ’s zomers is. Lees snel verder…





Voor deze look gebruikte ik niet veel producten. Alle kleuren oogschaduw die ik heb gebruikt, komen uit het 28 Neutral Palette. Ik gebruikte een oogschaduwbasis van de Etos zodat de oogschaduw de hele dag mooi op zijn plek bleef zitten. Verder gebruikte ik een zwart oogpotlood van Catrice, een wit oogpotlood van GOSH en een blauw oogpotlood van GOSH in de kleur Blue Lagoon. Om de look af te maken gebruikte ik een waterproof mascara van GOSH, de Amazing Length ’n Build mascara. Vergeet niet waterproof mascara te gebruiken, want zwarte vegen zijn niet echt charmant!



1. Breng een beetje oogschaduwbasis aan en zet een redelijk dik lijntje zwart oogpotlood langs de bovenste wimperrand. Smudge dit een beetje zodat de lijn niet te hard oogt.
2. Dep de kleur waar een sterretje bij staat uit de zesde kolom over het gehele ooglid. Breng dit ook aan over het oogpotlood om het lijntje iets zachter te maken.
3. Pak een beetje van de kleur uit de derde kolom waar een sterretje bij staat en breng dit aan op de binnenste helft van het bewegende ooglid. Dit is een lichte kleur die ervoor zal zorgen dat je een frissere oogopslag krijgt en dat je ogen iets groter lijken.
4. Om wat meer diepte te creëren, gaan we de arcadeboog ietwat donkerder maken. Dit doen we met de kleur waar het sterretje bij staat uit de laatste kolom. Kijk naar voren en breng laagje voor laagje wat van deze kleur aan in de arcadeboog. Blend dit goed met de kleuren die je al op het ooglid aan hebt gebracht. Zorg dat het een zachte lijn wordt.
5. Pak op een klein kwastje een beetje van de kleur met het sterretje uit de eerste kolom en breng dit aan in je binnenste ooghoek om je ogen iets op te lichten. Doe ook een beetje van deze oogschaduw op je wenkbrauwbot om deze te highlighten.
6. Zet een dun lijntje blauw oogpotlood langs de onderste wimperrand voor de pop of color. Lijn je bovenste waterlijn met zwart oogpotlood, je onderste met wit oogpotlood en breng een laagje mascara aan.

Done!

Zoals je ziet is deze look erg makkelijk te maken. Het belangrijkste is dat je de look zacht houdt door goed te blenden en de kleuren niet al te hard aan te zetten.

Wat voor make-up dragen jullie als het erg warm is buiten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten