vrijdag 26 augustus 2011

Mijn verhaal

Regelmatig krijg ik te horen dat mensen echt geen flauw benul hebben waar mijn passie voor make-up, fashion en al die shizzle vandaan komt. Mijn moeder gebruikt niet vaak make-up, mijn oma niet… Waar komt het dan vandaan? Dat ga ik jullie in dit artikel vertellen. Benieuwd naar het begin van mijn passie voor make-up? Lees snel verder…

Wij hadden vroeger in de badkamer een kastje staan met make-upjes van mijn moeder. Mijn moeder droeg niet veel make-up maar de producten die ze had werden toch regelmatig gebruikt. Niet door mijn moeder, maar door mij! Ik vond het leuk om een mooie lipstick op mijn lippen te smeren, blauwe oogschaduw op mijn wangen te doen (en niet alleen op mijn wangen…) en om een zwart lijntje op mijn neus te zetten. Dan kwam ik beneden en zeiden mijn ouders dat ik me echt prachtig had opgemaakt en altijd ontkende ik dat ik make-up op had. ‘Ik draag echt geen make-up hoor mama!’ en dat zei ik dan terwijl ik nog steeds met een smurfenhoofd, knalrode lippen en een zwarte neus rondliep…

Mobieltjes met lipgloss, oogschaduw in de vorm van een hartje, een hele koffer met make-upjes… Dat waren de cadeaus die ik voor mijn verjaardag vroeg. Ik heb een hele lieve oom en tante en die gaven mij altijd zúlke mooie cadeaus. Ik kreeg een metallic paarse M-kids nagellak van ze, een heus echt oogschaduwpaletje van Parisax en nog meer spulletjes om mee te tutten. Ik heb van deze oom en tante ook mijn eerste goede kwast gekregen: een oogschaduwkwast van Leco. Zij hebben mij ook een glasvijl van Herôme cadeau gedaan.

Maar hoe kwam ik er nu bij om al die dingen voor mijn verjaardag te vragen en om in de make-up van mijn moeder te neuzen? Ik heb werkelijk geen idee. Ik keek altijd aandachtig mee als mijn moeder weer eens make-up op aan het doen was, maar dat was niet zo vaak. Mijn oma draagt ook niet veel make-up en andere familieleden ook niet echt.

De conclusie die we uit dit verhaal kunnen trekken: ik ben verre familie van Coco Chanel, Christian Dior en Elizabeth Arden en die hebben ervoor gezorgd dat de passie voor make-up en alles daar omheen in mijn genen zit. Thanks buddies :D

Hoe is jou grootste passie ontstaan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten