dinsdag 17 augustus 2010

Wet 'n Wild lipstick

Toen Daniella op vakantie ging nam ze 2 cadeautjes voor me mee: een NYX jumbo eyepencil in ‘Milk’ (*klik*) maar ook een mooie lipstick van Wet ’n Wild. Ze had deze lipstick ook voor haarzelf gekocht en had ‘m nog niet geprobeerd dus kon ik niet wachten om hem uit te proberen.

Daniella gaf mij dus een lipstick van Wet ’n Wild die in een mooie, strakke verpakking zit. Jullie weten onderhand misschien wel dat ik van strakke verpakkingen zonder heel veel poespas houd dus deze verpakking beviel me wel! De dop is doorzichtig, wat ik erg handig vind. Als je meer van deze lipsticks zou hebben zou je hierdoor meteen de kleur kunnen zien.


Ik heb deze lipstick in de kleur ‘903C’. Ik vind het erg jammer als merken geen namen aan hun producten geven maar alleen cijfers, want het is toch veel leuker om te kunnen zeggen: ‘ik heb een lipstick van Wet ’n Wild in de kleur Tenderling’ dan om te moeten zeggen: ‘ik heb een lipstick van Wet ’n Wild in de kleur 90… *kijkt op briefje* 903C’. Tenderling… best pakkend, right?

Als ik de kleur van de lipstick zou moeten omschrijven uit de verpakking zou ik het een peachy lipstick met er een beetje bruin doorheen gemixt noemen. Op de swatch is het dan weer heel anders. De lipstick ziet er op de swatch een stuk roziger uit dan de kleur in de verpakking. Dit hoeft geen probleem te zijn natuurlijk, maar ik snap dat deze kleur sommige mensen dan minder goed zal staan als hoe de kleur uit de verpakking ze misschien gestaan had.


Op de swatch op mijn lippen heb ik de lipstick alleen op mijn onderlip gedaan. Ik heb het hier niet heel dik aangebracht en goed uitgesmeerd. Op de swatch zie je het niet goed, maar het is niet echt een hele verzorgende lipstick. Velletjes worden veel beter zichtbaar van deze lipstick dus van tevoren je lippen goed scrubben!

De houdbaarheid van deze lipstick is niet heel lang, want op een begeven moment heb je alleen nog maar een randje lipstick rondom je lippen en dat is niet echt charmant. Je moet dus regelmatig bijwerken als je de kleur mooi wilt houden.

De geur van de lipstick is neutraal, eigenlijk ruik ik helemaal niets. Dan de finish van de lipstick. De lipstick heeft een finish waar ik zelf niet echt van houd: een matte finish. Het is niet goed te zien op de foto, maar in werkelijkheid heeft deze lipstick duidelijk een matte finish. Hierdoor brengt deze lipstick ook niet echt makkelijk aan omdat hij gewoon niet creamy is.

Al met al vind ik dit op zich wel een fijne lipstick, maar ik ken fijnere lipsticks. De kleur is mooi, maar ik hou niet zo van de finish en ik vind het fijn als lipsticks verzorgend zijn. Misschien is deze lipstick fijner als ik er een lippenbalsem onder zou doen? Dat ga ik eens proberen.

Ik heb eigenlijk nog geen webshops gevonden die deze lipsticks verkopen… alleen de andere lipsticks van Wet ’n Wild! Daniella heeft deze lipstick voor mij meegenomen uit Amerika, maar als je andere producten van Wet ’n Wild wilt proberen kun je deze producten bij Boozyshop bestellen.