dinsdag 7 september 2010

Essence Denim Wanted gelliner '02 Fivepocket Grey'

Dit is een item waarbij ik heb moeten zondigen van P10P. Of deze gelliner het zondigen waard was, gaan jullie in deze review lezen.

Deze gelliner komt uit de nieuwste Limited Edition lijn van Essence, genaamd ‘Denim Wanted’. Als je meer over deze collectie wilt weten, klik dan hier.

Toen ik voor het schap van Essence stond, twijfelde ik heel erg. Als ik hem meenam overtrad ik de 10 pan regels. Maar als ik hem niet meenam, zou ik spijt krijgen omdat je nergens anders, behalve online, budgetproof gelliners kunt vinden. Na veel getwijfeld te hebben nam ik de gelliner toch mee en wel in de kleur ’02 Fivepocket Grey’.

Zoals de naam al zegt, is het een grijze kleur. Het is een hele donkergrijze kleur met veel zilvere shimmers. De glittertjes zijn best goed zichtbaar maar niet te zichtbaar. Ik vind het een erg subtiel shimmertje en ik vind hem eigenlijk mooier dan zwarte gelliner omdat dat soms erg hard kan ogen.

De verpakking vind ik erg leuk: een mat glazen potje met een zilver dekseltje. Ik vind het een stoere verpakking en ik vind het er absoluut niet goedkoop uitzien.

De gelliner zelf is redelijk creamy, maar hij had van mij nog net iets zachter gemogen. Je moet nu wel echt een paar keer heen en weer gaan over de gelliner voordat je wat van het product op je kwastje hebt. Eigenlijk is dat ook wel weer een voordeel, want dan pak je niet in 1 keer teveel product.

De pigmentatie van de gelliner is gewoon goed. Daar heb ik eigenlijk niks op aan te merken! Op de swatch zie je trouwens een hele mooie metallic glans. Ik vind dit echt super mooi en dat maakt dit denk ik ook wel een speciale gelliner.


Als er een kwastje bij een product zit, is het naar mijn idee bijna altijd een crap kwastje. Dit kwastje daarentegen is juist erg fijn! De haartjes zijn fijn stevig en het kwastje heeft een mooi puntje. Naast een oogschaduw van Jip en Janneke van de Hema is het echt een mini-kwastje! Het enige wat ik hieraan op te merken heb is de grote van het steeltje van het kwastje. Deze had van mij wel iets langer gemogen, omdat het nu een beetje irritant werkt.


Hoe snel deze gelliner uitdroogt weet ik nog niet, maar ik verwacht dat hij, als je er normaal mee omgaat, niet snel uit zal drogen. Het dekseltje sluit het potje goed af dus dat zou ook geen reden zijn om de gelliner uit te laten drogen. Wat ik doe als ik gelliner gebruik, is het potje op zijn kop op mijn tafel neerzetten zodat ik ‘m niet telkens open en dicht hoef te draaien en hij dus niet uitdroogt.

Dan de houdbaarheid. De houdbaarheid heeft mij een beetje teleurgesteld. Ik denk dat deze gelliner een dag school niet echt uit zou houden. Toen ik deze gelliner had opgebracht toen ik een dagje thuis zat en ik ongeveer 2 uur later in de spiegel keek, zat het helemaal onder mijn ogen. De gelliner was onwijs uitgelopen. Hij blijft dus niet echt lang zitten. Ik had het op mijn waterlijn en als lijntje boven mijn oog aangebracht en beide waren ze vervaagd en waren geen mooie lijntjes meer. Van het lijntje op mijn waterlijn was nog amper wat te zien (dat zat allemaal onder mijn oog) en het lijntje boven mijn oog was heel erg vervaagd.


Op zich is dit een prima gelliner maar de houdbaarheid vind ik net weer iets minder. Misschien werkt deze gelliner beter als ik eerst een beetje oogschaduw aanbreng maar dat heb ik nog niet uitgetest.

Voor 2,50 euro is deze gelliner wel een aanrader, want als je op zoek bent naar een gelliner maar je hem niet via internet wilt bestellen is dit natuurlijk ideaal. De houdbaarheid kun je misschien nog verbeteren door er oogschaduw met een basis onder te dragen, dus ik denk dat ‘ie het dan wel zo’n 3/4 uur volhoud.

Deze gelliner is voor 2,50 euro te koop bij het Kruidvat. Er is ook nog een andere kleur verkrijgbaar, namelijk een zwarte kleur. Ik zou zeker even een kijkje nemen!