donderdag 27 januari 2011

The Body Shop Born Lippy Lipbalm Strawberry

Toen er een keer een actie was bij The Body Shop dat je, wanneer je 30 euro uitgaf, een lippenbalsem voor 1 euro erbij kon kopen, maakte ik hier natuurlijk gebruik van. Ik zocht de Born Lippy Lipbalm in Strawberry uit omdat ik deze erg lekker vond ruiken. Daniella heeft al eens een review geschreven over een Born Lippy Lipbalm van The Body Shop in de smaak’ Watermelon (klik) en vandaag ga ik een review schrijven over de Strawberryversie.

Laten we het eerst over de verpakking hebben. De lippenbalsem zit in een potje van plastic met een draapdopje. Omdat de lippenbalsem in een potje zit moet je natuurlijk met je vingers in het potje om de lippenbalsem uit het potje te halen. Er zijn mensen die dit onhygiënisch vinden maar zelf heb ik hier niet zo veel problemen mee. Verder is de verpakking simpel, rood met roze.




De lippenbalsem ruikt héél zoet naar aardbeiensnoepjes. Het is echt zo’n typische aardbeiengeur. De geur blijft nog een hele tijd hangen dus als je de geur niks vindt is er een kans dat je deze lippenbalsem niet fijn vind. Ik vind de geur wel lekker maar ook niet te vaak. Hierdoor draag ik deze lipbalm ook minder vaak.

De formule van de lipbalm is een beetje jellyachtig en plakkerig. Het lijkt een beetje op vaseline, maar dan iets dunner. Op het begin is het heel moeilijk om een ‘beginnetje’ te maken maar zodra dat beginnetje is gemaakt is de lippenbalsem makkelijk in gebruik en krijg je snel genoeg uit het potje.



Ik had niet verwacht dat deze lipbalm kleur af zou geven, maar dat doet hij wel! Hij geeft een heel zacht rood/roze tintje aan mijn lippen. Heel subtiel maar wel erg mooi. Ook glanst de lippenbalsem heel erg dus het is net een lipgloss.


Links: geen product; rechts: Born Lippy Lipbalm Strawberry
Dan iets waar ik best op afknap bij deze lippenbalsem: hij verzorgt niet echt goed. Hij verzorgt een beetje maar een beetje verzorging vind ik eigenlijk niet genoeg. Al helemaal niet in de winter en voor de prijs die je ervoor betaald!

Als je op zoek bent naar een goed verzorgende lippenbalsem zou ik deze niet aanraden maar als je opzoek bent naar een lippenbalsem die gewoon fijn is om op te smeren en lekker ruikt en een beetje een tintje achterlaat op je lippen, raad ik deze weer wel aan.

De Born Lippy Lipbalm is te koop bij The Body Shop voor €5,-. Hij is in verschillende ‘smaakjes’ verkrijgbaar, waaronder Strawberry, Watermelon, Mango, Passionberry en Raspberry.