maandag 9 mei 2011

The Body Shop Shea Butter Lipbalm

Ik heb al eens een review geschreven over een andere lippenbalsem van The Body Shop (klik), maar daar was ik niet heel tevreden over. Benieuwd of ik over deze lippenbalsem wel tevreden ben? Lees snel verder…



Er zijn producten die zeggen dat er een bepaald ingrediënt in het product zit, maar dan blijkt dat er maar een pietepeuterig beetje in zit. Deze lippenbalsem van The Body Shop zegt dat er shea butter in zit, en dat zit er zeker! Het eerste product op de ingrediëntenlijst is namelijk shea butter. Me likey!



Shea butter staat bekend om zijn verzorgende werking. Shea butter zou je lippen erg zacht maken. Maar doet deze lippenbalsem dat ook? Hier kan ik kort over zijn: ja! Deze lippenbalsem maakt mijn lippen echt zacht. Mijn lippen blijven lang gehydrateerd, de lippenbalsem voelt fijn aan op mijn lippen en ruikt bovendien erg lekker. De geur is een beetje zoetig, maar ook erg zacht. De lippenbalsem heeft een heel licht zoet smaakje, maar die proef je na een tijdje niet meer.



De verpakking kan veel mensen afschrikken. De lippenbalsem zit in een potje, dus is een beetje onhygiënisch. Ik heb hier zelf niet zo veel problemen mee, maar ik snap dat er mensen zijn die dit liever niet hebben.

Wat ik een nadeel vind, is dat de lippenbalsem een beetje een wittig laagje achter laat op de lippen. Dit trekt na een tijdje wel weg, maar dit is iets wat mij tegenhoud deze lippenbalsem overdag te gebruiken. Daarom gebruik ik deze lippenbalsem vaak ’s avonds.

Ik vind deze lippenbalsem wel een aanrader. Er zijn verschillende geuren verkrijgbaar. Er is bijvoorbeeld ook een kokosnootversie verkrijgbaar met kokosnootolie.

Deze lippenbalsem is te koop bij The Body Shop voor €7,- (10ml).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten